Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta elektronika un telemātika |
Nosaukums |
Perspektīvais 5G mobilo sakaru tīkls dzelzceļa transportā |
Nosaukums angļu valodā |
Perspective 5G Mobile Communication Network on Railway Transport |
Struktūrvienība |
13107 Telemātikas un transporta elektronisko sistēmu katedra |
Darba vadītājs |
Valentīns Popovs |
Recenzents |
R.Jerjomins |
Anotācija |
Mobilo sakaru tīklu (MST) straujā attīstība un to ieviešana dzelzceļa transportā ļauj paaugstināt ne tikai informācijas apmaiņas drošību un ātrumu, bet arī palielināt darba ražīgumu uz kustīgajos objektos, nodrošināt tehnoloģisko procesu automatizētu kontroli, radīt drošu vadīšanas sistēmu transportlīdzekļiem, kas pārvietojas ar lielu ātrumu.
Ātrgaitas dzelzceļu attīstības perspektīvas pašlaik ir atklājušas otrās paaudzes mobilo sakaru tīklu GSM–R ierobežotību, kas noveda pie vairāku valstu centieniem izmantot visperspektīvākos MST - piektās paaudzes 5G. Pašlaik tiek izstrādātas jaunās 5G-R paaudzes prasības un standarti dzelzceļa MST.
Darbs veltīts mūsdienu visperspektīvākā MST tīkla – 5G stāvokļa analīzei un perspektīvām. Šim nolūkam tika veikta Eiropas ETSI sistēmas analīze, doti MST 2G, 3G, 4G un attīstības posmu novērtējumi un GSM – R standarta iespējas, kā arī novērtētas 5G standarta ieviešanas perspektīvas dzelzceļa transportā. Izskatītas MST 5G-R īpatnības. Realizēta mobilo sakaru tīkla projektēšana dzelzceļa līnijā Rīga – Jelgava, atbilstoši algoritmiem un izmantojot Mathcad. Programmatūras kompleksu izmantošana: G-NetTrack Lite; Netmonitor; Network Cell Info Lite; CellMapper ir ļāvusi veikt eksperimentālus pētījumus par MST pamatparametriem (Latvijā esošiem MST ar standartiem 2G, 3G, 4G), kuru rezultāti pēc apkalpošanas zonas radioseguma vienmērības parametra tiek salīdzināti ar aprēķinātajiem. |
Atslēgas vārdi |
MST 5G dzelzceļa transports |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
5G Railway |
Valoda |
lv |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2019 14:28:48 |