Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Dzinēja "CFM-56-5B" trokšņa līmeņa samazināšanas datormodelēšana izmantojot optimizētu sprauslas konusa konfigurāciju. |
Nosaukums angļu valodā |
A computational study of noise reduction in "CFM-56-5B" using optimized core nozzle chevron configuration |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Ali Arshad |
Recenzents |
N.Kuļešovs |
Anotācija |
Troksnis, kas rodas lidmašīnā dažādos lidojuma posmos, rada daudzas vides un veselības problēmas. Ir trīs galvenie avoti, no kuriem troksnis tiek ražots gaisa kuģī. Tie ir (1) mehāniskais troksnis: rodas motora detaļu rotācijas dēļ, (2) aerodinamiskais troksnis: rodas gaisa plūsmas dēļ ap gaisa kuģa virsmām, (3)troksnis no gaisa kuģu sistēmām, piemēram, kabīnes, salona spiediena, dažādu kondicionēšanas sistēmu un palīgdzinēju. Tomēr lielākā daļa saražotā trokšņa ir no motora, kad karstā izplūdes gaiss sajaucas ar aukstu atmosfēras gaisu (turboreaktīvā un turboreaktīvā dzinēja gadījumā) pie izejas. Ir daudzas metodes, kā samazināt kopējo troksni turbulentu sajaukšanās dēļ, bet ševroni ir viens no visefektīvākajiem veidiem, kā samazināt motora SPL (skaņas spiediena līmeni). Tie atvieglo vienmērīgu sajaukšanos starp karsto Izplūdes gāzu un aukstā atmosfēras gaisu, tādējādi samazinot radīto troksni. Šajā projektā ir paredzēti divu veidu ševroni, proti, trīsstūrveida un noapaļota mala ar trīs dažādu ševronu skaitu katrai konfigurācijai CFM56-5b turbofan Dzinēja konverģējošai sprauslai. Dizains tiek veikts CATIA un analīze ANSYS brīvi akustiskās veiktspējas novērtēšanai. Pēc analīzes, dažādi modeļi tiek salīdzināti, lai atrastu dizainu ar minimālo SPL. |
Atslēgas vārdi |
chevron, uzgalis, Izplūdes gāzu, trokšņa samazināšana, akustiskās jaudas līmenis |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
chevron, nozzle, exhaust, noise reduction, acoustic power level |
Valoda |
eng |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2019 12:32:15 |