Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Paplašinātās topoloģijas neiroevolūcijas algoritma izmantošana nespēlētāja tēla aģenta iepriekšējai mācīšanai |
Nosaukums angļu valodā |
Use of Neuroevolution of Augmenting Topologies Algorithm in Preliminary Learning of Non-Playable Character Agent |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Jurijs Čižovs |
Recenzents |
LDI pētnieks A.Staško |
Anotācija |
Šī darba ietvaros veikts pētījums ir saistīts ar nespēlētāja tēla aģenta uzvedības evolūcijas problēmu digitālās spēlēs. Galvenais ieguldījums digitālo spēļu mākslīgajā intelekta jomā ir paplašinātās topoloģijas neiroevolūcijas algoritma pielietošanas aģenta iepriekšējās mācīšanās uzdevumam iespējamības novērtēšana dinamiskās sarežģītības iestatīšanas koncepcijas ietvaros. Darbs satur teorētisko pētījumu par to, kas ir neiroevolūcija kā dabiskās datošanas metode, kāpēc un kā tā tiek pielietota dinamiskajai sarežģītības iestatīšanai. Praktiski tiek definēti kritēriji, izveidota eksperimentu vide, veikti eksperimenti, un atsevišķiem gadījumiem tika pierādīts, ka iepriekšējās mācīšanās ar paplašinātās topoloģijas neiroevolūcijas algoritmu ir iespējamas. Papildus tika izstrādātas rekomendācijas šī uzdevuma efektīvākai risināšanai.
Darba pamattekstā ir 65 lappuses, 13 attēli, 8 tabulas, 47 informācijas avoti un 3 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
SPĒLES MĀKSLĪGAIS INTELEKTS, DINAMISKĀ SAREŽĢĪTĪBAS IESTATĪŠANA, NESPĒLĒTĀJA TĒLA EVOLŪCIJA, PAPLAŠINĀTĀS TOPOLOĢIJAS NEIROEVOLŪCIJA |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
GAME ARTIFICIAL INTELLIGENCE, DYNAMIC DIFFICULTY ADJUSTMENT, NON-PLAYER CHARACTER EVOLUTION, NEUROEVOLUTION OF AUGMENTING TOPOLOGIES |
Valoda |
lv |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2019 10:14:01 |