Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Dzelzceļa elektrosistēmas |
Nosaukums |
Šķiedru optiskās sakaru līnijas projektēšana |
Nosaukums angļu valodā |
Fiber optical communication line design |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
Valentīns Popovs |
Recenzents |
Aleksejs Vasiļjevs RTU Transporta institūta pētnieks |
Anotācija |
Dotajā bakalaura darbā ir apskatīti šķiedru optiskās sakaru līnijas projektēšanas jautājumi. Dzelzceļa transporta moderni primārie sakaru tīkli izmanto šķiedru optisko sakaru līniju, tāpēc ka, tas ir informāciju pārraidei vislabākais ātrgaitas metodes. Tas ir saistīts ar unikālajiem signālu pārraides parametriem – ar zemo garuma rimšanas koeficienta līmeni (aptuveni 0,2 dB/km) un optiskā kanāla platumu (ar 1 GHz un lielāku). Moderno optisko šķiedru kabeļu (līdz 96 šķiedrām) un DWDM multipleksoru izmantošana ļauj organizēt lielu apjomu digitālo signālu pārraidi (no 480 GB līdz 1 TB). Tas viss nosaka ne tikai modernus, bet arī dzelzceļa transporta perspektīvus optisko šķiedru līniju izmantošanas uzdevumus gan primāros, gan sekundāros tiklos.
Darbs sastāv no piecām nodaļām. Pirmajā nodaļā aplūkota pilnīgi optiskā tīkla (AON) topoloģija un optisko šķiedru sakaru līniju (ŠOSL) elementi. Otrajā nodaļā ir izklāstīti optisko šķiedru sakaru līniju (ŠOSL) pamatparametri. Trešajā nodaļā ir apskatītas ŠOSL inženiertehniskās aprēķinu metodes un sniegts piemērs Rīgas-Daugavpils iecirkņa aprēķiniem. Ceturtā nodaļa ir veltīta ŠOSL mērīšanas un uzraudzības metodēm. Piektajā nodaļā aplūkota Latvijas dzelzceļa ŠOSL attīstības perspektīva.
Darba pamattekstā ir 80 lappuses, 52 attēli, 5 tabulas, 64 formulas un 1 pielikums. Izmantoti 14 avoti. |
Atslēgas vārdi |
ŠOSL |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
FOLC |
Valoda |
lv |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
20.05.2019 14:28:19 |