Anotācija |
Bakalaura darba ar projekta daļu tēma: Vidēja lidojuma attāluma lidmašīnu degvielas noliešanas sistēmas pilnveidošana ar noslēdzošā vārsta darbības programmas izstrādi.
Autors: Valts Vizbelis; darba vadītāja: Dr.sc.ing. Jekaterīna Žukovska.
Izstrādātā bakalaura darba mērķis ir, balstoties uz esošām vidēja lidojuma attāluma lidmašīnu degvielas uzpildes sistēmām, izstrādāt degvielas noliešanas sistēmas noslēdzošā vārsta aprīkošanas pilveidošanu.
Darba gaitā izpētīta lidmašīnas degvielas sistēma, tās funkcijas un elementi. Īpaša uzmanība tika pievērsta degvielas sistēmām, kuras izmanto vidēja lidojuma attāluma lidmašīnās Fokker 50 un Boeing 737, turklāt sevišķi akcentējot problēmas, kas saistītas ar degvielas noliešanas sistēmām. Konstatēts, ka pat mūsdienu aprīkojuma līmenī joprojām saglabājas trūkumi, kas apgrūtina noliešanas sistēmu funkcionēšanu lidmašīnai Fokker 50, proti, noslēdzošā vārsta darbības nepietiekamā drošība.Risinot augšminēto problēmu, piedāvāts veikt noslēdzošā vārsta elektromotora nomaiņu. Pēc jauna elektromotora izvēles tika veikti aprēķini, uz kuru pamata izdevies izvēlēties cilindriskā zobratu pārvadu attiecīgajam elektromotoram, lai noskaidrotu tā nepieciešamos un vēlamos elektriskos parametrus.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, galvenās daļas, kuru veido četras nodaļas, un nobeiguma. Darbs uzrakstīts uz 76 lapaspusēm. Tajā ir 2 tabulas, 26 attēli, 19 formulas, 2 pielikumi un literatūras sarakstā ir citēti 34 avoti. |