Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmumu un organizāciju vadīšana |
Nosaukums |
Biznesa stratēģijas izstrāde riepu mazumtirdzniecības tīklam uzņēmumā ABC |
Nosaukums angļu valodā |
Business Strategy Development for Tire Retail Chain in Company ABC |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Andrejs Dzedons |
Recenzents |
A.Koliškins |
Anotācija |
Maģistra darba nosaukums ir “Biznesa stratēģijas izstrāde riepu mazumtirdzniecības veikalu tīklam uzņēmumā ABC”. Mazumtirdzniecības veikalu tīkls ietver sevī 8 tirdzniecības un servisa pakalpojumu vietas Latvijā un ir daļa no uzņēmuma ABC, kas ir lielākais riepu produktu importētats un vairumtirgotājs Baltijas valstīs. Kopš dibināšanas 2009.gadā mazumtirdzniecības tīkls uzturēja korporatīvās uzņēmuma grupas ABC stratēģiju un piedāvāja gala patērētājiem riepu produktus un saistītos pakalpojumus. Kopš 2013.gada mazumtirdzniecības tīkls ir nerentabls un nes zaudējumus kā arī pēdējos divus gadus tiek zaudēta tirgus daļa riepu produktu segmentā.
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt biznesa stratēģiju, kas ļautu mazumtirdzniecības tīklam kļūt peļņu nesošam efektīvāk izmantojot resursus, iegūstot jaunas kompetences un sasniegt konkurences priekšrocību. Tai pat laikā turpinot uzturēt korporatīvās uzņēmumu grupas ABC stratēģiju riepu tirdzniecībā.
Lai sasniegtu maģistra darbā noteikto mērķi tika veikta gan ārējās makroekonomiskās vides un industrijas izpēte, gan iekšējā uzņēmuma vides, resursu un iespēju izpēte. Izpētē tika izmantoti vairāki informācijas analīzes instrumenti, tādi kā: PESTEL, Portera piece spēki, VRIO ietvars, SWOT un finanšu rādītāju analīzes. Kā galvenie informācijas avoti tika izmantoti Latvijas centrālās statistikas pārvaldes pārskati, Ceļu satiksmes un drošības direkcijas statistiskie dati, “Intrastat” preču importa un eksporta dati kā arī korporatīvās uzņēmumu grupas ABC iekšējā informacija.
Pēc informācijas apkopošanas un analīzes tiek piedāvāti trīs iespējamie risinājumi, no kuriem tiek izvēlēta labākā alternatīva ieviešanai.
Maģistra darbs satur 13 tabulas, 29 attēlus un darbā ir izmantotas 6 atsauces uz citu autoru darbiem un rakstu publikācijām.
Maģistra darbs ir sagatavots Angļu valodā. |
Atslēgas vārdi |
Uzņēmuma stratēģija, mazumtirdzniecība, auto industrija, ārējās vides analīze, iekšējās vides analīze, stratēģiska problēma, vertikālā integrācija |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Strategic management, retail strategy, vertical integration, industry analysis, automotive, competitive advantage |
Valoda |
eng |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
06.05.2019 14:06:58 |