Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
Nosaukums |
Ietekmes faktori darba ņēmēju vēlmei piedalīties inovāciju projektos |
Nosaukums angļu valodā |
Influential Factors on Frontline Employee Desire to Participate in Innovation Projects |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Jānis Grēviņš |
Recenzents |
A.Gaile |
Anotācija |
Šī angļu valodā uzrakstītā bakalaura darba mērķis bija saprast, kādi ir motivējošie faktori, kas ietekmē darbinieka vēlmi piedalīties uzlabošanas projektos. Šī iemesla dēļ tika veikta aptauja ar 19 dažādiem jautājumiem un tā tika izsūtīta servisa centrā ar 200 darbiniekiem. Jautājumu mērķis bija apkopot datus par darbinieku pašreizējo iesaistīšanos, kas viņus motivē darīt lietas kopumā, kāda ir viņu attieksme pret tehnoloģijām un inovācijām, cik lielā mērā viņi vērtē dažādas organizatoriskās politikas un kādas ir viņu jūtas attiecībā uz uzlabojumiem un inovācijām. Rezultāti parādīja, ka darbinieki ir diezgan aktīvi ideju un to dalīšanas ziņā, taču motivējošais aspekts nav tik nozīmīgs, lai darbinieki īstenotu projektus patstāvīgi. Taču demotivācija spēcīgi ietekmē negatīvās domas par ieviešanu un izraisa pasivitāti, domājot par iespējamiem uzlabojumiem un daloties tajos. Analīze arī parādīja, ka nav nekādas sakarības starp motīvu tipiem un organizācijas politikas vērtībām. No šiem rezultātiem var secināt, ka kopumā pirmās līnijas darbinieki ir demotivēti piedalīties uzlabošanas projektos un radīt papildu vērtību organizācijai, kurā viņi strādā. Turklāt tiek ieteikts izveidot izraudzītas komandas, kas specializējas projektu uzsākšanā un īstenošanā, un iesaista tikai tos darbiniekus, kas pauž interesi par šiem projektiem. Tāpat tiek ieteikts ierobežot ar projektu saistītās sanāksmes un pasākumus darbiniekiem, kuri ierodas darbā, lai tikai veiktu savu darbu. Tas varētu uzlabot darbinieku palikšanas līmeni organizācijā un radīt pozitīvāku attieksmi pret darba devēju. Šajā bakalaura darbā kopumā tika izmantota viena struktūra, sešas diagrammas, trīs lineāri modeļi, un septiņas tabulas. |
Atslēgas vārdi |
Motivācija, servisa centru darbinieki, uzlabošanas projekti |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Motivation, frontline employees, service centers, improvement projects |
Valoda |
lv |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
23.04.2019 12:59:58 |