Anotācija |
Darba mērķis ir izstrādāt elektrokartu, kurš pēc veiktspējas rādītājiem būtu līdzvērtīgs KZ1 klases kartiem ar iekšdedzes dzinējiem. To paredzēts izmantot autosporta vajadzībām slēgtā trasē, tādēļ tā konstrukcija tiek projektēta ar nelielu drošības koeficientu. Par pamatu pieņem esošu kartinga šasiju, kurai veic tādus uzlabojumus kā gultņu māju pastiprināšana un izvēlās vietu, kur novietot un nostiprināt elektromotoru.
Analogu analīzē salīdzina elektromotoru veidus, kontrolierus, bateriju elementus un griezes pārvadu veidus. No jauna tiek izgatavots elektromotora kronšteins, akumulatoru bateriju paka un tās pamatrāmis ar ātrās izņemšanas fiksācijas elementiem. Inženiertehniskajos aprēķinos aprēķina karta ieskriešanās un bremzēšanas dinamiku, akumulatoru baterijas elektrotehniskos parametrus, aizmugurējo riteņu vārpstas, motora kronšteina un gultņu māju stiprību. Veicot 3D modeļa izstrādi, noteikts svara sadalījums uz asīm 55/45% par labu priekšējai asij. Aprēķināts nepieciešamais finansējums mazsērijas ražošanai un ienākumi pēc to pārdošanas, uzskaitīti darba vides riski izgatavošanas laikā, izstrādāta lietošanas instrukcija un apskatītas iespējas akumulatoru bateriju pārstrādāt vai izmantot citiem mērķiem.
Aprakstošās daļas apjoms ir 75 lappuses, tajā skaitā 49 attēli un 10 tabulas. Grafiskajā daļā ietilpst kopskata rasējums uz A0 formāta lapas, akumulatoru bateriju pakas un zobsiksnas pārvada kopsalikuma rasējumiem katrs uz A1 formāta lapas, 5 detaļu darba rasējumi un elektriskā shēma uz A1 formāta lapas un 1 detaļas izgatavošanas tehnoloģiskā karte uz A1 formāta lapas. Darba rakstīšanai izmantotie resursi ir tehniskā literatūra, interneta resursi, studiju programmā apgūtās zināšanas un praktiskā pieredze, strādājot ar īres kartiem un citos tehnoloģiju uzņēmumos. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā. |