Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Elektrotehnoloģiju datorvadība |
Nosaukums |
"Dzelzceļa stacijas dispečeru centra vadības sistēma ar iebūvētajiem PLC" |
Nosaukums angļu valodā |
"Railway station traffic control center system with embedded PLC" |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
A.Ļevčenkovs, A.Potapovs |
Recenzents |
|
Anotācija |
Šajā bakalaura darbā ar projekta daļu tiek analizēta dispečeru elektriskā centralizācija stacijā Bolderāja un tiek piedāvāts pārtaisīt to par iebūvēto sistēmu ar programmējamajiem loģiskajiem kontrolleriem (PLC), kas komunicēs ar vilcienu lokomotīvēm sūtot tiem informāciju par maršrutiem, pārmijām un signāliem.
Izstrādnes teorētiskajā pamatojumā vispirms tiek apskatīta teorija par iebūvētajam sistēmām, tālāk tiek aprakstītas darbā pielietojamās iekārtas un programmatūra, kas ļauj programmēt PLC, saņemt no tiem datus, apstrādāt tos un parādīt lietotājam. Pēc tām tiek apskatīta teorija par satelītu sistēmām. Beidzot šajā nodaļā tiek skarta teorija par dzelzceļa stacijas dispečeru punktiem un pārmiju un signālu elektrisko centralizāciju, kā arī par sliežu ķēžu darbību..
Projektēšanas gaitā tiek izpētītas esošās dzelzceļa stacijas Bolderāja dispečera punkta vadības sistēma un tās EC elektriskās shēmas. Lielāka nozīme tiek pievērsta pārmijām un luksoforiem, kas tur atrodas, kā arī tiek apskatīti vilcienu kustības maršruti. Tiek piedāvāts kā tās uzlabot, pieslēdzot programmējamos kontrollerus (PLC), lai attīstītu dispečera centra automatizāciju un parādītu dispečeram vilciena pozīciju ar GPS palīdzību.
Tālāk notiek vadības programmu izstrāde: vispirms tiek sastādīti to algoritmi, pēc tam tās tiek realizētas darba izmantojamajam kontrollerim.
Pēc tam tiek veikta izveidotās sistēmas un vadības programmu testēšana un iegūto rezultātu analīze, tiek piedāvātas sistēmas uzlabošanas iespējas.
Beidzot tiek secināts par sistēmas priekšrocībām un tiek izvērtētas projekta perspektīvas.
Darbs sastāv no 88 lapām, tajā tika ievietoti 52 attēli, 3 tabulas, 11 formulas, 6 pielikumi, un 17 informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
iebūvētās sistēmas, PLC, Siemens Simatic S7, dzelzceļš, elektriskā centralizācija |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
embedded systems, PLC, Siemens Simatic S7, railway, electric centralization |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
20.06.2011 15:08:53 |