Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbības loģistika |
Nosaukums |
“Autopārvadājumu vadīšanas pilnveidošanas iespējas starpniekdarbības uzņēmumos” |
Nosaukums angļu valodā |
“Opportunities for improvement of road transport management in intermediary companies” |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Alla Starčenko |
Recenzents |
|
Anotācija |
Bakalaura darba autors Kristaps Logins izstrādāja darbu, kura temats ir “Autopārvadājumu vadīšanas pilnveidošanas iespējas starpniekdarbības uzņēmumos”.
Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt rekomendācijas autopārvadājumu vadīšanas pilnveidošanas starpniekdarbības uzņēmumos. Lai sasniegtu mērķi ir analizēta literatūra un Latvijas statistikas dati par 2016., 2017., un 2018.gadu, kā arī ir veikta Latvijas uzņēmumu aptaujāšana.
Laika posmā no 2016.gada augusta līdz 2017.gada janvārim un no 2017.gada augusta līdz 2018.gada janvārim tika analizēts uzņēmuma pieprasījums pēc pārvadāšanas pakalpojumiem Latvijā. Tika analizēts, ka vasaras mēnešos automašīnu ienākumi ir 190eur mazāki nekā ziemas mēnešos uz katru automašīnu vidēji nedēļā.
Kā arī 2018.gada februārī un 2017.gada augustā mēnesī tika pētīta ekspeditoruzņēmumu pašu izvesto kravu daudzums, salīdzinājumā ar pieprasījumu. Tika analizēts, ka pieprasījums pēc kravu izvešanas vasaras periodā ir gandrīz divreiz lielāks nekā ziemas periodā, bet pašizvesto kravu skaits vienam no uzņēmumiem divreiz sarucis un pārdoto kravu skaits ir divreiz palielinājies tieši vasaras periodā, jo šis uzņēmums vasaras periodos nepiesaista papildus automašīnas. Tomēr otram uzņēmumam pašizvesto kravu skaits vasaras periodos ir palielinājies par gandrīz 8%, jo šis uzņēmums cenšas katru vasaras periodu piesaistīt papildu pārvadātjuzņēmumus ar kuriem tiek noslēgti patstāvīgi sadarbības līgumi.
Tika izpētīts, ka uzņēmumi, kuriem nav patstāvīgs klientu loks no Latvijas tālajiem reģioniem – Ventspils, Daugavpils u.c. bieži vien piedzīvo to, ka mašīnām no šīm pilsētām ir jāatgriežas tukšā – bez kravas vai arī ar mazu kravas daudzumu, kas neatmaksā transporta izdevumus.
Uzņēmumu darbinieku komunikācijas barjeras dēļ uzņēmumi zaudē līdz pat 100 eur nedēļā.
Pētījumā tiek rekomendēts izveidot katrā no uzņēmumiem vienotu komunikācijas sistēmu, lai tie vieglāk varētu komunicēt, piesaistīt jaunus klientus no tālajiem Latvijas reģioniem izmantojot kravu biržas vai veicot pārrunas ar potenciālajiem klientiem par kravu pārvadāšanu, vasaras periodos ekspeditoruzņēmumiem vajadzētu piesaistīt vairāk „savu” pārvadātāju.
Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām, tā apjoms ir 65 lpp. Tajā ir iekļauts 18 attēli, 16 tabulas un divi pielikumi Darbā izmantoti 23 bibliogrāfiskās saraksta vienības. |
Atslēgas vārdi |
Klientu pieprasījums, loģistikas uzņēmumi un to darbība; uzglabāsana; starpniekdarbība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Customer demand, logistics companies and their activities; Storage; intermediary activity |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
14.12.2018 00:29:52 |