Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Būvniecība
Nosaukums "Vieglo automašīnu daudzstāvu stāvvietas ēka Rīgā"
Nosaukums angļu valodā "Multi-storey car park in Riga"
Struktūrvienība 24000 Būvniecības inženierzinātņu fakultāte
Darba vadītājs Leonīds Pakrastiņš
Recenzents Māris Šinka
Anotācija Pētnieciskā darbā tiek apskātīta saliekamā dzelzsbetona sijas un kolonnas savienojuma mezgla risinājumi. Lasītājs tiks iepazīstināts ar problēmas aktualitāti, saliekamā dzelzsbetona konstrukciju savienojumu standartizāciju, spēku pārnesi pa savienojumu, daļēji stingu savienojumu priekšrocībām un trūkumiem. Darbā tiks izskatīti trīs praktiski risinājumi. Apskatītie risinājumi:  Locīklveida savienojums – tiek aprēķināts sijas apakšējais stiegrojums;  Nepārtraukta sija – tiek aprēķināts sijas apakšējais, augšējais un pārlaiduma stiegrojums;  Daļēji iespīlētā sija abos galos – tiek aprēķināts sijas apakšējais, augšējais stiegrojums un sijas un kolonnas savienojošās detaļas šķērsgriezuma laukums, kā arī metinājuma šuves detaļas stiprināšanai. Stiegrojuma un citu savienojošo detaļu patēriņs tiek noteikts izejot no ULS stāvokļa. Aprēķinam tika pielietotas AXIS VM un BEAM aprēķina programmas. Pētijumā ir noskaidrots, ka daļēji iespīlētās sijas risinājums pielietojot savienojošo metāla plāksni ir visizzdevīgākais, izejot no ekonomiskiem aspektiem. Nepārtrauktas sijas risinājums ir visneizdevīgākais, šis risinājums sadārdzina processu par 27% un ja sija aprēķinā ir pieņemta kā brīvi balstīta – risinājums ir dārgāks par 15% nekā dalēji stings. Inženierprojekta daļas ietvaros tika izstrādāts projekts “Vieglo automašīnu daudzstāvu stāvvieta ēka Rīgā”. Šai ekai ir seši virszemes stāvi un viens cokolstāvs. Stāvvietā ir paredzēta 444 vieglām automašīnām. Ēkas nesošās konstrukcijas ir veidotas no saliekamā dzelzsbetona elementiem. Ēkas pamati ir no monolītā dzelzsbetona. Konstrukciju aprēķini un detalizācija tika veikta balstoties uz spēkā esošiem normatīviem EN, LVS, LBN un ražotāju norādījumiem, kā arī uz papildus literatūru. Konstrukciju aprēķinā tika lietotas galīgo elementu metožu programmas (AXIS VM) un analitiskās metodes. Darba ietvaros tika aprēķināta dzelzbetona sija, kolonna, sijas un kolonnas savienojuma mezgls, pāļu pamats un pamatne.
Atslēgas vārdi saliekamais dzelzsbetons saliekamā dzelzsbetona Daļēji stings savienojums sija siju kolonna kolonnu salīdzinājums risinājumi risinājums ekonomiskie rādītāji
Atslēgas vārdi angļu valodā joint connection precast concrete beam column semi-rigid rigid pinned economical comparison solutions solutions
Valoda lv
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 13.06.2018 17:35:28