Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Būvniecība |
Nosaukums |
Vienstāvu industriālo ēku tērauda karkasa racionālu parametru novērtējums |
Nosaukums angļu valodā |
Evaluation of Rational Parameter of One Storey Industrial Building`s Steel Framework |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Dmitrijs Serdjuks |
Recenzents |
Nauris Inovskis |
Anotācija |
ABSTRAKCIJA
Tērauda ēkas tiek plaši izmantotas visā pasaulē rūpnieciskām vajadzībām un izstrādājumu ēkās. Liela stipruma un svara attiecība, uzstādīšanas un montāžas vienkāršība, ilgāks ekspluatācijas laiks, rentabilitāte un ekonomiskās priekšrocības ir palielinājušas tērauda izmantošanu kā strukturāli labvēlīgu būvmateriālu. Aviācijas rūpniecības jomā konstrukcijas tērauda dizainam ir izšķiroša loma, lai apmierinātu gaisa kuģa angāra ēkas prasības, saglabājot materiālu patēriņu pēc iespējas mazāk, lai apmierinātu ekonomiku. [1] [2]
Šajā darbā tiek pētīts gaisa kuģa angāra ekonomiskais strukturālais plāns. Tajā pašā laikā strukturālā tērauda patēriņš tiek izmantots kā kritērijs ekonomikas novērtēšanai. Tiek uzskatīts, ka angāru konstrukcijas ģeometrijā ir 100 m garums un vismaz 27 m augstums. No vairākiem strukturālo shēmu variantiem, kurus parasti izmanto industriālai / angāru tipa ēkām ar ilgstošām platībām, pētījums ir izvēlēts trīs atsevišķās shēmās. Tās ir fermas opcija, arka opcija un kabeļa uzturēšanas variants. Trīs varianti tika izskatīti katrai no iepriekš minētajām kategorijām un tika analizēti, izmantojot AXIS VM programmatūru (studenta versija) [6] ar tādiem pašiem slodzes nosacījumiem, kā noteikts Eirokodeksu ieteikumos.
No iepriekš minētā sākotnējā eksperimenta analīzes Howe truss tiek uzskatīts par viskonkurētspējīgāko strukturālo shēmu, kas atbilst koda ieteikumiem. Nākamais solis bija noteikt attiecības starp tādiem parametriem kā Bay atstatums, Trases augstums, Trases akordu sadalījums un režģa kolonnu sadalījums ar materiāla patēriņu. Katrā no parametriem tika ņemti vērā trīs varianti, un tika pētītas visas iespējamās kombinācijas (34 = 81 kombinācijas) [37] [39]. Sīkāka informācija tika analizēta materiāla patēriņš un ekspluatācijas kritēriji, piemēram, horizontālā un vertikālā novirze, kas atbilst visām šīm eksperimentālajām kombinācijām.
Šo eksperimentu laikā tika izmantota teorētisko optimizācijas metožu racionālu parametru, kas ietekmē materiālu patēriņu, novērtējums. EDAOpt programmatūra [22] tiek izmantota DOE un lai noskaidrotu regresijas vienādojumu efektivitāti. No analīzes vislabākā strukturālā shēma, kas atbilst visiem koda [16] ieteikumiem (ULS un SLS) izvēlētajai angāras ģeometrijai, ir Howe truss ar 7,33 m augstumu, novietots 8,88 m attālumā starp lauru un 10 numura iedalījumiem katram trumu akordam un režģa kolonna. |
Atslēgas vārdi |
Steel Hangar, tērauda ēku racionālie parametri, tērauda konstrukciju analīze, ADOpt analīze, tērauda konstrukciju optimizācija |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Steel Hangar, Rational Parameters of Steel Buildings, Analysis of steel building, EDAOpt analysis,Steel Structure Optimization |
Valoda |
eng |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
08.06.2018 19:12:59 |