Anotācija |
Bakalaura darbs sastāv no 5 nodaļām, kurās apskatīti elektromobiļi (EM) un to attīstības vēsture, alternatīvās degvielas automašīnām, EM izmantojamās vilces elektriskās mašīnas, EM vadības ierīces un akumulējošās iekārtas, kā arī veikts EM izmaksu aprēķins. Darbā ir iekļauts ievads, nobeigums, darba secinājumi un literatūras saraksts.
Darba izstrādes gaitā tika veikta literatūras analīze par tēmu „Elektromobiļi un to uzlādes sistēmas”. Tika izmantotas interneta vietnes, kā arī rūpīgāk izpētīti Bogdanova, Dambja, Čibrikina, Gavrilova, Getmana, Granfranco, Kamoliņa, Kravčenko, Levina, , Melešina, Ostapenkova, Randa, Samohvalova, Šarapova, Tjagunova, Vītoliņa, Voroņina, Zabotina, Zlatina un citu autoru darbi, kuri ir atraduši vispiemērotākās metodes EM uzlādes sistēmu pētīšanai. Literatūras sarakstā ir izmantoti 246 interneta vietnes un grāmatas. Kopā darbs sastāda 94 lappuses ar 3 pielikumiem.
Pirmajā nodaļā izskatīti elektromobiļi un to attīstības gaita un mūsdienu tendences gan pasaulē, gan Latvijā. Elektrotransporta nākotnes perspektīvas var atrast darba 3. pielikumā. Otrajā nodaļā “Elektromobīļos izmantojamās vilces elektriskās mašīnas” pievērsta uzmanība elektromobiļu vilces elektrisko mašīnu uzbūves un darbības īpatnībām un vilces elektrisko mašīnu klasifikācijai un tās izvērtējumam. Trešajā nodaļā aprakstītas elektromobiļu vadības ierīces. Ceturtajā nodaļā apskatītas elektromobiļu akumulējošās iekārtas, t.i. akumulatoru bateriju veidi, bateriju vadības sistēmas, bateriju uzlādes veidi un iekārtas. Piektajā nodaļā veikts elektromobiļu izmaksu aprēķinus uzrādot arī piemērus no pasaulē vadošiem ADAC ekspertu aprēķiniem.
Darbā ir iekļauti trīs pielikumi, no kuriem viens no pielikumiem norāda uz alternatīvām degvielas iespējām, otrs pielikums raksturo elektro uzlādes stacijas mūsdienās, bet trešais pielikums nosaka iespējamo elektrotransporta attīstības perspektīvu.
Īstenībā nākotne var būt tikai tas, kas tiek radīts jau šodien! Tāpēc piedāvāju nevis fantazēt, bet ieskatīties jau šobrīd topošajos pasaules EM ražošanas un to uzlādes projektos. Faraday future ir izstrādājusi automašīnu ar minimālu kaitīgās emisijas daudzumu. Lai cik patērētājs nebūtu nodarbināts ar personīgā budžeta tēmu, tomēr mums visiem kopā jādomā par mantojumu, ko atstāsim pēc sevis sakārtotā un attīstītā vai izpostītā un piesārņotā veidā. |