Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
"Turboreaktīva divkontūru dzinēja siltuma apmaiņas iekārtas." |
Nosaukums angļu valodā |
"Bypass Turbofan Engine Heat Exchangers." |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Lekt. Ernests Lejnieks |
Recenzents |
Mg. sc. ing. Jānis Bitenieks |
Anotācija |
Mūsdienu aviodzinēju attīstība virzīta uz to, lai iegūtu pēc iespējas lielāku dzinēja vilkmi pie salīdzinoši neliela degvielas patēriņa. Šādu problēmu galvenokārt iespējams atrisināt palielinot gāzu temperatūru dzinējā. Pielietojot jaunākās tehnoloģijas un materiālus dzinēju ražošanā, pēc statistikas gadā dzinējā temperatūru izdodas paaugstināt vidēji par desmit, piecpadsmit grādiem. Šāda lēna attīstība pamatojama ar to, ka nav pieejami piemēroti materiāli un tehnoloģijas. Toties dzinēja dzesēšanas efektivitātes paaugstināšanas iespējas sasniegušas savu attīstības maksimumu.
Mana darba mērķis ir samazināt dzinēja CMF3-56 degvielas patēriņu iekļaujot dzinēja konstrukcijā siltuma apmaiņas iekārtu. Lai būtiski nemainīt dzinēja konstrukciju es izmantoju ventilatora novadāparata lāpstiņas ka siltuma apmaiņas iekārtu. Iekārtas jēga ir siltuma pievadīšana otram kontūram no pirmā kontūra gāzes plūsmas.
Dotajā darbā es veicu siltuma iekārtas parametru aprēķinu un prototipa dzinēja CMF 56- 3 gazdinamisko aprēķinu ņemot vēra siltuma apmaiņas iekārtas parametrus. Darbā ir dziļi pētīti prototipa dzinēja parametri un dati pēc kuriem mēs varam apkopot un salīdzināt iegūto informāciju par prototipa dzinēja degvielas patēriņu. |
Atslēgas vārdi |
Divkontūru reaktīvais dzinējs, siltuma apmaiņas iekārta, gāz dinamiskais aprēķins, Braitona cikls |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
High bypass engine, heat exchangers, Bryton cycle |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
17.06.2011 13:22:03 |