Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Dzelzceļa sliežu un riteņu kustības izraisīto trokšņu un vibrāciju izpēte. |
Nosaukums angļu valodā |
Research on railway wheel/rail noise and vibration. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Marina Čerpinska |
Recenzents |
Tatjana Novohatska |
Anotācija |
Dotā pētījuma mērķis ir ar modelēšanas palīdzību analizēt vilciena sliežu struktūras uzvedību, īpaši pievēršot uzmanību trim specifiskiem parametriem – sliežu deformācijai, pieliekot slodzi, “vertikālai stingrībai” un frekvenču analīzei.
Darbs sastāv no divām pamata daļām. Pirmajā daļā iekļauts literatūras apskats, tai skaitā apkopojums par pasaulē veiktajiem pētījumiem sliežu izbūves jomā un apskats par aktuālajiem nozares standartiem, ieskaitot tos, ko lieto Rail Baltica projektā. Atsevišķi apskatītas tādas komponentes kā sliedes, gulšņi, slāpētāji un apkopoti to izbūves principi.
Otra praktiskā darba daļa sastāv no modeļa izveides, par pamatu lietojot atsevišķus pētījumu rakstus un standartus. Izveidotajam modelim veikta pārvietojuma simulācija un frekvenču analīze, kā arī veikts vertikālās stingrības aprēķins. Simulācijām un aprēķiniem izmantotas programmas Mathcad un SolidWorks. Iegūtie rezultāti salīdzināti ar datiem no literatūras, un ir tuvi tiem.
Darbs satur 51 lapaspuses, neskaitot pielikumus. Darbā iekļauta gan teorētiskā, gan praktiskā daļa, ieskaitot 24 attēlus, 6 tabulas un secinājumus. Literatūras sarakstā ir 33 avoti. |
Atslēgas vārdi |
Dzelzceļš, Euler-Bernoulli, Vertikālai Stingrībai, Rail Baltic |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Railway, Euler-Bernoulli, Track modulus, Harmonic analysis, Rail Baltic |
Valoda |
eng |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
30.05.2018 10:49:28 |