Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transportbūves
Nosaukums “Dzelzsbetona tiltu nestspējas ietekmējošo faktoru analīze”
Nosaukums angļu valodā “Analysis of Factors Affecting the Bearing Capacity of Reinforced Concrete Bridges”
Struktūrvienība 24100 Transportbūvju institūts
Darba vadītājs Ainārs Paeglītis
Recenzents Verners Straupe, tiltu inženieris, AS "Ceļuprojekts"
Anotācija Mūsdienās tiltu būvniecības nozarē visbiežāk izmantotais būvmateriāls ir dzelzsbetons. Lai arī tā kalpošanas laiku un pat nestspēju būtiski ietekmē apkārtējās vides apstākļi (piemēram, atmosfēras radītie nokrišņi, jūras ūdens, sala ietekme u.c.), fizikāla iedarbība, dzelzsbetons savu nozīmi tiltu konstrukciju būvniecībā nav zaudējis. Tādēļ svarīgi novērtēt šādu tiltu nestspēju, optimāli izvērtējot dažādu kritēriju ietekmi. Maģistra darba analītiskajā daļā ir veikts vispārējs dzelzsbetona siju, loka, vanšu, plātņu un rāmju tiltu raksturojums, tiek analizēta dzelzsbetona izmantošana tiltu būvniecībā, uzsverot tā priekšrocības un trūkumus. Tāpat tiek apkopota literatūra par konstrukciju nestspēju, ietverot tādus apakšpunktus kā faktiskā nestspēja un tās noteikšanas metodes (pie tam ir apskatītas vairākas dažādu valstu noteikšanas metodes un to pārbaudes), kā arī varbūtības ievērtēšana robežstāvokļa metodē. Detalizētāk tiek aplūkoti dzelzsbetona tiltu nestspējas ietekmējošie faktori, raksturīgākie bojājumi, to novērtēšanas metodes. Apkopojot un izanalizējot iegūto informāciju, tika izvirzīts sekojošs maģistra darba mērķis – izpētīt dzelzsbetona tiltu nestspējas prognozēšanas metodes, to ietekmējošos faktorus. Maģistra darba eksperimentālu un teorētisku pētījumu daļā tika izveidots aprēķina modelis dzelzsbetona siju tiltam pēc tipveida konstrukcijas (56.tipa sijas bez diafragmām), kas ir arī viena no biežāk sastopamākajām uz Latvijas autoceļiem. Izmantojot aprēķina modeli, tika veikta dažādu nestspējas ietekmējošo faktoru modelēšana, ņemot vērā vairākus iespējamos bojājumus – nepieciešamā stiegrojuma daudzuma un konstrukcijas betona aizsargslāņa zudumu. Tika veikti nepieciešamie sijas nestspējas aprēķini, lai iegūtu rezultātus un veiktu to analīzi. Darbā sniegti arī secinājumi un priekšlikumi turpmākai pētniecības gaitai. Maģistra darba izstrādāšanai tikai izmantoti aktuāli informācijas avoti no dažādām zinātniskajām konferencēm un pieejamajiem interneta resursiem. Darbs sastāv no 135 lapām, 55 attēliem, 24 tabulām, 65 izmantotās literatūras avotiem un 6 pielikumiem.
Atslēgas vārdi dzelzsbetona tiltu nestspēja
Atslēgas vārdi angļu valodā reinforced concrete bridges, bearing capacity
Valoda lv
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2018 13:02:50