Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
„Kompaktā asfalta ieklāšanas tehnoloģijas efektivitāte” („Autoceļa P105 Saldus-Ezere posma rekonstrukcijas projekts”) |
Nosaukums angļu valodā |
„Efficiency of Compact Asphalt Laying Technology” („Reconstruction Project of Road P105 Saldus-Ezere Section”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Viktors Haritonovs |
Recenzents |
Mārtiņš Sīpols, Kvalitātes nodaļas vadītājs, AS "A.C.B." |
Anotācija |
Anotācija
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) tēma – “KOMPAKTĀ ASFALTA IEKLĀŠANAS TEHNOLOĢIJAS EFEKTIVITĀTE (AUTOCEĻA P105 SALDUS-EZERE POSMA REKONSTRUKCIJAS PROJEKTS)”. Darba autors – Transportbūvju profesionālā bakalaura programmas 5. kursa students Kalvis Pērkons. Darba vadītājs – Dr.sc.ing. Viktors Haritonovs, Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes vadošais pētnieks.
Hipotēze: kompaktasfalta ieklāšanas tehnoloģija samazina remontdarbu ilgumu un ietaupa ceļu lietotāju laiku.
Darba mērķis: izpētīt kompaktasfalta ieklāšanas tehnoloģiju un izanalizēt tās efektivitāti no ceļu lietotāju laika ietaupīšanas viedokļa.
Darba uzdevumi:
1. Apskatīt zinātniski-tehnisko literatūru par doto tēmu;
2. Iepazīties ar pieejamiem kompaktasfalta ceļu segumu būvniecības risinājumiem;
3. Izanalizēt kompaktasfalta tehnoloģijas priekšrocības un trūkumus, veikt ārvalstu
izbūves un segumu ekspluatācijas pieredzes izpēti;
4. Novērtēt remontdarbu ietekmi uz ikdienas ceļu lietotājiem;
5. Izvirzīt priekšlikumus šīs tehnoloģijas ieviešanai Latvijā.
Inženierprojekta darba mērķis: izstrādāt ceļa rekonstrukcijas projektu, lai parādītu studenta teorētisko un praktisko zināšanu līmeņa atbilstību studiju programmas prasībām.
Pētījumā secināts, ka tirgū šobrīd konkurē divi ceļu būvtehnikas ražotāji ar līdzīgiem piedāvātajiem asfaltēšanas risinājumiem: “VÖGELE” un “DYNAPAC”. Kompaktasfalta galvenā priekšrocība ir dilumkārtas un saistes kārtas blokkontakta uzlabošana, kas tiek panākta ar minētu segumu kārtu vienlaicīgu asfaltēšanu vienā darba gājienā. Pētījuma daļā tika atklāts, ka kompaktasfalta tehnoloģija ļauj saīsināt segumu remontdarbu laiku, kas savukārt ietaupa sastrēgumam pakļauto ceļu lietotāju izmaksas. Jo lielāka ir satiksmes intensitāte remontējamajā ceļa posmā, jo mazākas būs ceļu lietotāju izmaksas.
Atslēgvārdi: asfaltbetons, būvniecība, ceļš, degviela, efektivitāte, ekspluatācija, izbūve, kompaktasfalts, laiks, remontdarbi, remonts, salīdzinājums, segums, uzturēšana.
Darba struktūra: darbs sastāv no 11 nodaļām, 16 tabulām, 23 attēliem, 10 rasējumiem un 29 bibliogrāfiskiem nosaukumiem izmantoto literatūras avotu sarakstā. Bakalaura darba apjoms kopā ar inženierprojektu – 98 lapas. |
Atslēgas vārdi |
Asfaltbetons, būvniecība, ceļš, degviela, efektivitāte, ekspluatācija, izbūve, kompaktasfalts, laiks, remontdarbi, remonts, salīdzinājums, segums, uzturēšana. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Asphalt, compactasphalt, comparison, construction, efficiency, fuel, maintenance, operation, pavement, repair works, repairs, road, saving, time. |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
23.05.2018 20:42:03 |