Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta sistēmu inženierija |
Nosaukums |
Pilsētas transporta tīkla infrastruktūras optimizācija elektromobiļu ekspluatācijas veicināšanai. |
Nosaukums angļu valodā |
Optimization of City Transport Network Infrastructure to Promote the Use of Electric Vehicles. |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Viktors Feofanovs |
Recenzents |
Docents Sergejs Bratarčuks |
Anotācija |
Šī maģistra darba nosaukums ir „Pilsētas transporta tīkla infrastruktūras optimizācija elektromobiļu ekspluatācijas veicināšanai”. Darba galveni uzdevumi – izpētīt elektromobiļu būtību, izanalizēt starptautisko situāciju elektromobiļu tirgū, izvērtēt elektromobiļu lietošanas prognozes, apskatīt iespējamos mūsdienu tehnoloģiskus risinājumus elektromobiļu infrastruktūras attīstīšanai, atrast pareizas stratēģijas elektromobiļu infrastruktūras optimizēšanai, apskatot konkrētu lokāciju ar tai raksturīgu vieglo automobiļu lietošanas pieprasījumu. Šajā darbā ir trīs daļas.
Pirmajā šī maģistra darba daļā tiek apskatīta elektromobiļu un to pasaules tendenču būtība, kā arī to vēsture. Tiek pievērsta uzmanība reālai pasaules situācijai mūsdienu pasaules un Latvijas elektromobiļu tirgū. Tapāt arī tiek izanalizēta elektromobiļu nākotnē, pamatojoties uz elektromobiļu priekšrocībām, kā arī uz to trūkumiem. Pirmajā daļā ir izpētīta un apkopota informācija, kas palīdz pietuvināties transporta infrastruktūras adoptācijai un optimizācijai elektromobiļu ekspluatācijas veicināšanai.
Otrajā daļā tiek veikts elektromobiļu uzlādes koncepta analītisko pieeju monitorings, liekot uzsvaru uz svarīgākam elektromobiļu infrastruktūras daļām. Tiek izskatītas visas prasības uzlādes iekārtam. Šajā daļā ir aprakstītas dažādas elektromobiļu uzlādes stratēģijas, kā arī tiek aprakstīti elektromobiļu uzlādes režīmi.
Trešā daļa tiek veltīta transporta infrastruktūras pielāgošanai elektromobiļu ekspluatācijai, paņemot par pamatu dzīvojama rajona Ķengarags teritoriju. Tiek aprēķinātas dažādas transporta slodzes, kuras iedarbojas uz Ķengaragu. Pamatojoties uz aprēķinātam transporta slodzēm, tiek piemeklēta elektromobiļu uzlādes stratēģija, pieņemot to, ka visi automobiļu lietotāji pārgāja uz elektromobiļiem. Pēc uzlādes stratēģijas izvēles tiek paņemts konkrēts automobiļu stāvlaukums, kurš tiek pārveidots elektromobiļu uzlādes stāvlaukumā. Šim stāvlaukuma tiek izvēlēts pieslēgums elektrotīklam, kurš tiek optimizēts, lai mazinātu slodzi uz elektrotīklu. Šādai optimizācijas veikšanai tiek izmantotas matemātiskas metodes, kuras tiek piemērotas šim konkrētajam gadījumam. Šīs daļas beigās tiek aprakstīta taksācijas stratēģija, kā arī apkopoti galvenie infrastruktūras attīstības virzieni.
Šī maģistra darba apjoms ir 90 lappuses. Tiek izmantoti 46 attēli, 43 formulas un 55 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
Transports, elektromobilis |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Transport, electric vehicle |
Valoda |
lv |
Gads |
2017 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
17.05.2018 10:25:07 |