Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Mākslīgā intelekta izmantošana vairākspēlētāju spēlēs
Nosaukums angļu valodā Use of Artificial Intelligence in Multiplayer Games
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Marina Uhanova
Recenzents Gints Jēkabsons, Dr.sc.ing., LDI vadošais pētnieks
Anotācija Darbs ir veltīts mākslīgā intelekta izstrādei priekš spēles ar vairākspēlētāju režīmu. Darbā tiek izskatīti uzvedības koka un navigācijas režģa teorētiskie apraksti un pielietošanas piemēri. Praktiskajā daļā tika izplānotas un ieviestas karavīru uzvedības taktikas izmantojot uzvedības kokus. Tika izprojektētas un izveidotas arī kartes, ar kuru palīdzību tika notestētas izveidotās taktikas. Katrai taktikai tika izstrādāta sava karte. Lai karavīri varētu pārvietoties pa karti līdz savam galamērķiem, tika ieviesti un iestatīti navigācijas režģi. Tāpat tika ieviests arī vairākspēlētāju režīms izmantojot iebūvētus Unity komponentus. Darba gaitā tika organizēta spēlētāju aptauja. Aptaujā piedalījās dažādu vecumu un profesiju cilvēki. Iegūtie rezultāti tika izmantoti, lai noskaidrotu, kādu ietekmi ieviestās taktikas atstāj uz spēlēšanas procesu. Izmantojot iegūtos rezultātus, autors izvirzīja secinājumus par to, kā ieviestās taktikas ietekmē spēlēšanas procesu. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētīts mākslīgais intelekts datorspēlēs, kā to var ieviest izmantojot uzvedības kokus un navigācijas režģus, kā arī tiek dots pamatojums spēles izstrādē izmantoto rīku izvēlei. Otrajā nodaļā ir aprakstītas vairākspēlētāju spēles izstrādes īpatnības, kas tika pētītas spēles sastāvdaļu izstrādāšanas procesā. Trešajā nodaļā tiek novērtēts izstrādātais mākslīgais intelekts. Darbā ir 62 lappuses, 3 tabulas, 56 attēli. Darbā izmantoti 32 informācijas avoti.
Atslēgas vārdi Unity, Mākslīgais intelekts, Uzvedības koks, Navigācijas režģis, Vairākspēlētāju spēle
Atslēgas vārdi angļu valodā Unity, Artificial Intelligence, Behavior tree, Navigation mesh, Multiplayer game
Valoda lv
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 16.05.2018 13:14:45