Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Mākslīgā intelekta izmantošana vairākspēlētāju spēlēs |
Nosaukums angļu valodā |
Use of Artificial Intelligence in Multiplayer Games |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Marina Uhanova |
Recenzents |
Gints Jēkabsons, Dr.sc.ing., LDI vadošais pētnieks |
Anotācija |
Darbs ir veltīts mākslīgā intelekta izstrādei priekš spēles ar vairākspēlētāju režīmu. Darbā tiek izskatīti uzvedības koka un navigācijas režģa teorētiskie apraksti un pielietošanas piemēri.
Praktiskajā daļā tika izplānotas un ieviestas karavīru uzvedības taktikas izmantojot uzvedības kokus. Tika izprojektētas un izveidotas arī kartes, ar kuru palīdzību tika notestētas izveidotās taktikas. Katrai taktikai tika izstrādāta sava karte. Lai karavīri varētu pārvietoties pa karti līdz savam galamērķiem, tika ieviesti un iestatīti navigācijas režģi. Tāpat tika ieviests arī vairākspēlētāju režīms izmantojot iebūvētus Unity komponentus.
Darba gaitā tika organizēta spēlētāju aptauja. Aptaujā piedalījās dažādu vecumu un profesiju cilvēki. Iegūtie rezultāti tika izmantoti, lai noskaidrotu, kādu ietekmi ieviestās taktikas atstāj uz spēlēšanas procesu. Izmantojot iegūtos rezultātus, autors izvirzīja secinājumus par to, kā ieviestās taktikas ietekmē spēlēšanas procesu.
Darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek pētīts mākslīgais intelekts datorspēlēs, kā to var ieviest izmantojot uzvedības kokus un navigācijas režģus, kā arī tiek dots pamatojums spēles izstrādē izmantoto rīku izvēlei. Otrajā nodaļā ir aprakstītas vairākspēlētāju spēles izstrādes īpatnības, kas tika pētītas spēles sastāvdaļu izstrādāšanas procesā. Trešajā nodaļā tiek novērtēts izstrādātais mākslīgais intelekts.
Darbā ir 62 lappuses, 3 tabulas, 56 attēli. Darbā izmantoti 32 informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
Unity, Mākslīgais intelekts, Uzvedības koks, Navigācijas režģis, Vairākspēlētāju spēle |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Unity, Artificial Intelligence, Behavior tree, Navigation mesh, Multiplayer game |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
16.05.2018 13:14:45 |