Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Tīmekļa lietojumprogrammas ar 3D grafiku izveide, izmantojot WebGL |
Nosaukums angļu valodā |
Development of Web Application with 3D Graphics Using WebGL |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Marina Uhanova |
Recenzents |
Jekaterina Bule, Dr.sc.ing., Edicom group, EDI Consultant |
Anotācija |
Šajā darbā ir aplūkotas WebGL lietojumprogrammu saskarnes īpatnības trīsdimensiju datorgrafikas izveidei. Tāpat tiek pētītas arī četras modernas JavaScript bibliotēkas, kuras ir bāzētas uz WebGL: THREE.js, Babylon.js, Blend4Web un PlayCanvas. Darbā ir izdarīti secinājumi par to, kādiem uzdevumiem ir vairāk piemērota katra no četrām bibliotēkām.
Maģistra darba praktiskā daļā tika izstrādātas trīs tīmekļa lietojumprogrammas ar trīsdimensiju grafikas atbalstu. Divas programmas ar interaktīvu trīsdimensiju datorgrafiku tika izstrādātas pielietojot WebGL un bibliotēku Babylon.js ar mērķi salīdzināt abu realizāciju priekšrocības. Izstrādātajās programmās ir iespējams aplūkot trīsdimensiju objektu, kā arī pagriezt, pietuvināt un attālināt to. Autors salīdzināja tīmekļa lietojumprogrammas izstrādes īpatnības, praktiski pielietojot WebGL un Babylon.js.
Trešā izstrādātā tīmekļa lietojumprogramma ļauj darboties uz trīsdimensiju objektu deformējot to. Tika izstrādātas dažādas programmas versijas ar mērķi pārbaudīt hipotēzes par trīsdimensiju grafikas renderēšanas veiktspējas palielināšanas metodēm WebGL lietojumprogrammā. Izmantojot pētījumu rezultātus, autors piedāvāja rekomendācijas, kā palielināt tīmekļa lietojumprogrammas WebGL veiktspēju, ja modeļa virsotņu atribūti mainās programmas izpildlaikā.
Darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmā nodaļā ir aprakstītas WebGL īpatnības. Otrā nodaļā ir aprakstītas un salīdzinātas četras uz WebGL bāzētas bibliotēkas. Trešā nodaļā ir dots salīdzinājums un implementēšanas detaļas divām ar WebGL un Babylon.js izstrādātām tīmekļa lietojumprogrammām. Ceturtā nodaļā ir paradīti tīmekļa lietojumprogrammas ar režģa deformēšanas atbalstu veiktspējas palielināšanas rezultāti. |
Atslēgas vārdi |
tīmekļa lietojumprogramma, WebGL, Babylon.js, THREE.js, Blen4Web, PlayCanvas |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
web application, WebGL, Babylon.js, THREE.js, Blen4Web, PlayCanvas |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
16.05.2018 11:45:42 |