Anotācija |
Bakalaura darba tēma ir “Iekšdedzes motora testēšanas stenda projekts”.
Inženierprojekta mērķis ir izstrādāt projektu konstrukcijai, kas būs savietojama ar esošā stenda konstrukciju, nodrošinot piedziņas asu sakritību, iespēju uzstādīt motorus ar atšķirīgām stiprinājuma vietām. Izstrādātajā konstrukcijā izveidoti vibrāciju slāpējoši elementi un drošības konstrukcijas kustīgajām piedziņas daļām
Projektētais objekts tiek izstrādāts, balstoties uz iekšdedzes motoriem un reāli apskatīta universitātes laboratorijā pieejama dinamometra un elektromotora karkasa. Apskatot dažādus motorus, tiek izvēlēts rindas, divu cilindru, 12.5kW lielu jaudu. Dinamometra un elektromotora karkasu autors papildina ar konstrukciju, lai to spētu ekspluatēt. Stenda līdzstrāvas elektromotora jauda ir 109kW, kas projekta laikā tiek aizstāts ar maiņstrāvas asinhrono motoru. Konstrukcija sastāv no tērauda taisnstūrveida caurulēm, kas būs galvenais atbalsts, kā arī detaļām, mezgliem un regulējamiem atbalstiem, kas nodrošinās līdzsvaru, izturību un motora piestiprināšanu. Lai motora testēšana strādātu pilnvērtīgi, tiek pievērsta uzmanība arī papildiekārtai – frekvenču pārveidotājam, kas nodrošinās slodzes maiņas.
Galvenā informācija tiek iegūta no automobiļu ekspluatācijas, mašīnbūves, mehānikas un tehniskās literatūras, interneta avotiem un studiju prakses laikā iegūtajām zināšanām.
Objekta risinājums ir mudināt studentus apmeklēt laboratorijas darba lekcijas un praktiski iesaistīties tajās.
Rezultāti tika iegūti pēc analogu apskates un aprēķinu veikšanas, izceļot galvenos stiprības, slodzes un savienojumu aprēķinus, sastādot ekonomiskās izmaksas, uzzinot darba drošības un vides aizsardzības noteikumus.
Atslēgas vārdi: Testēšanas stenda konstrukcija, motora testēšana, atbalsts.
Aprakstošās daļas apjoms sastāv no 82 lapaspusēm, 10 tabulām un 38 attēliem.
Grafiskā daļa sastāv no iekārtas A0 kopskata rasējuma, piecām A1 lapām: galveno mezglu kopsalikuma rasējuma, atsevišķu detaļu rasējuma.
Darbs uzrakstīts Latviešu valodā. |