Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Būvniecība
Nosaukums Karoga masta projekts AB dambī
Nosaukums angļu valodā Flag pole project in AB dam
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Kaspars Kalniņš
Recenzents Līga Gaile
Anotācija Diplomdarbs sastāv no divām daļām: Pētnieciskās daļas un inženierprojekta. Pētnieciskās daļas mērķis ir salīdzināt dažādas pašsvārstību frekvenču aprēķinu metodes savā starpā un veikt to salīdzinājumu ar natūras testiem. Pētnieciskās daļas izstrādes laikā tika izlemts veikt pašsvārstību frekvences mērījumus AB dambī esošajai karoga masta konstrukcijai. Aprēķina programmas ar kurām tiks salīdzināti pašsvārstību frekvences rezultāti tiek izvēlētas kā AXISVM X4 un ANSYS. Pētnieciskajā daļā apskatīto konstrukciju pašsvārstību frekvenču noteikšanas metodēm tiks dots teorētisks apraksts par tajās ietverto veicamo darbību algoritmu pašsvārstību frekvences noteikšanai. Papildus tiks salīdzinātas AB dambī esošā karoga masta svārstību modas. Pašvārstību frekvenču metožu iegūtie rezultāti tiks salīdzināti un tiks aprakstīta pašvārstību frekvences ietekme uz konstrukcijai pieliktās vēja slodzes aprēķinu un noguruma slodzes aprēķinu. Inženierprojekta daļā tiks izstrādāts 100m gara karoga masta projekts, kura ekspluatācijas laiks tiek pieņemts 100.gadi. Karoga masta atrašanās vieta pieņemta Rīgā, AB dambī, tajā pašā vietā, kur atrodas esošais karoga masts. Karoga masts tiek veidots no 12.5m gariem tērauda cauruļveida profiliem, kas savā starpā savienoti ar uzspriegtām bultskrūvēm, tā pamatne pieņemta kā betona CFA tipa urbpāļu pamati, kas ieurbti līdz dolomīta slānim un kas tiek savienoti ar karoga masta konstrukciju izmantojot dzelzsbetona režģogu. Karoga masta konstruktīvā shēma raksturojama kā iespīlēta konsolsija. kas analizēta kā čaulveida konstrukcija. Režģoga konstrukcija tiek analizēta kā plātņveida elements, kas balstīts uz punktveida balstiem, kam piešķirti pāļu vertikālā stinguma parametri. Īpaša uzmanība inženierprojektā tiek pievērsta karoga masta noguruma slodžu noteikšanai un tā atsevišķu elementu pārbaudei uz šo elementu materiāla nogurumu. Darbs satur 12 nodaļas, 251 lapaspuses, 49 attēlus un 27 tabulas. Darbā izmantoti 18 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi Karoga masts pašsvārstību frekvences
Atslēgas vārdi angļu valodā Flag pole self oscilation frequency analysis
Valoda lv
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 18.01.2018 10:03:36