Anotācija |
Bakalaura darbā ir pētītas Rīgas pilsētas mobilitātes problēmas, kā ikdienas lietotāja paradumi un transporta izvēles ietekme uz kopējo satiksmes plūsmu. Analizēti dažādu transporta veidu (automašīna, sabiedriskais transports, velosipēds u.c. mazgabarīta pārvietošanās līdzekļi) efektivitāte, komforts, to lietotāju daudzums, novietņu pieejamība. Pieaugošais cilvēku skaits pilsētā aizvien vairāk noslogo tās satiksmi, it īpaši darbadienu rīta un vakara stundās rada sastrēgumus, kuru risināšana ietekmē arī pilsētplānojumu, ņemot vērā katra mobilitātes veida prasības pārvietojoties un novietojot.
Pētījumā izmantota literatūras analīze, statistikas datu apkopojumi un autora izveidota transporta lietotāju aptauja. Apskatīti citu pilsētu piemēri un risinājumu efektivitāte.
Rezultātā tika secināts, ka visvairāk izmantotie mobilitātes līdzekļi ir automobilis, sabiedriskais transports un velosipēds, no kuriem augstāko komforta līmeni sniedz automobilis, lielākās cilvēku masas pārvieto sabiedriskais transports un dabai draudzīgākais, izdevīgākais transportlīdzeklis ir velosipēds. Privātais auto visvairāk noslogo pilsētas ceļus gan pārvietojoties, gan stāvot. Sabiedriskais transports visvairāk atslogo satiksmi un spēj pārvietot visvairāk cilvēku pret pattērēto laiku. Salīdzinoši maza cilvēku daļa Rīgā izmanto Park and Ride sistēmu, kas varētu paātrināt pārvietošanos pilsētas centrā, bet tiek novērots, ka kaimiņi biežāk kooperējas izmantojot automobīli. Lai risinātu sastrēgumu problēmu, aktualizējot velosipēdu izmantošanu, jānodrošina droši un ērti veloceliņi, kā arī atbilstošas un skaitā pietiekamas velonovietnes.
Darbs rakstīts latviešu valodā; lappušu skaits - 47. Darbā izmantoti 69 informācijas avoti un iekļauti 11 grafiki. |