Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Autotransporta neatkarīgās un atkarīgās piekares salīdzinājums. |
Nosaukums angļu valodā |
Comparison of vehicle solid axle suspension systems vs. independent suspension system. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Marina Čerpinska |
Recenzents |
Edgars Kovals |
Anotācija |
Piekares sistēmai ir būtiska nozīme automobiļa stabilitātei un pasažieru komfortam. Darbā tiek apskatīti vairāki piekares sistēmu veidi, kas nodrošina šīs prasības. Daļēji atkarīgā piekare, t.s. pus-aktīvā piekare ar regulējamiem slapētājiem uzlabo stabilitātes un komforta rādītājus pie dažādiem apstākļiem. Salīdzinot ar atkarīgo piekari, cena daļēji atkarīgai piekarei nav tik augsta. Daļēji atkarīgā piekare ir atkarīga no mainīgā slāpēšanas koeficienta. Pēdējā laika aktuālais izgudrojums ir gaisa piekare ar neatkarīgu augstumu, bet mainīgu stingumu.
Šis darbs sastāv no divām galvenajām daļām. Pirmajā daļā ietilpst literatūras apskats par pētījuma objektu, otra daļa veltīta matemātiskai modelēšanai. Visi aprēķini un analīze veikta ar MathCAD programmatūru.
Otrajā daļā ietilpst kinemātiskie aprēķini, grafiskā analīze, spēku aprēķini, kā arī diferenciālvienādojumu piemēri neatkarīgai piekarei smagajam automobilim.
Papildus informācija iekļauta pielikumos un literatūras sarakstā. |
Atslēgas vārdi |
Balstiekārtas sistēmas, priekšējās piekares, aizmugurējās piekares, vispārējās sūdzību mehānismi, lappušu atsperes, dubultās rokas balstiekārtas, sliežu ceļa, garenbāze, kinemātiskā analīze. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Suspension Systems, Front Suspensions, Rear Suspensions, General Complaint Mechanisms, Leaf Spring, Double A-arm Suspension, Track, Wheelbase, Kinematic analysis. |
Valoda |
eng |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
15.01.2018 00:37:29 |