Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Dzelzceļa transports
Nosaukums Elektroenerģijas patēriņa samazināšanas iespēju izpēte un analīze pasažieru vilcienam
Nosaukums angļu valodā Research and analysis of electrical energy consumption reduction for passenger train
Struktūrvienība 25500 Transporta institūts
Darba vadītājs Mihails Gorobecs
Recenzents SIA ‘‘LDz ritošā sastāva serviss” Tehnisko projektu daļas vadītājs Fjodors Mihailovs
Anotācija Šajā darbā ir apskatītas pasažieru vilciena elektroenerģijas samazināšanas iespējas, izpētīti esošie elektrovilcieni Baltijas valstīs un salīdzināti ER2 un Stadler vilcienu modeļi pēc elektroenerģijas patēriņa un citiem iegūtajiem kustības rezultātiem. Galvenie faktori, kas ietekmē elektroenerģijas patēriņu ir ritošais sastāvs, cilvēciskais faktors, sliežu ceļš, kontakttīkls, vadīšanas režīms, laikapstākļi, objektīva normēšana. Gandrīz visi šie faktori ir atkarīgi no pretestības spēkiem. Šajā darbā tika izvēlēta ritošā sastāva elektroenerģijas patēriņa samazināšanas iespēju izpēte. Lietuvā un Igaunijā ir iegādāts jauns ritošais sastāvs, bet Latvijā vēl lieto ER2 elektrovilcienus, tāpēc parādās iespēja salīdzināt tos. Tika izpētīts esošais un Igaunijas elektrovilciena patēriņš paātrinājumā un vienmērīgā kustībā. Šajā darbā apstiprinājās publiskajā telpā sniegtā informācija, ka jaunie vilcieni var samazināt elektroenerģijas patēriņu, kā galvenie ekonomijas faktori ir mazāka masa, mazāks vagonu asu skaits, lielāks reduktora pārnesuma koeficients, spēka moments. Taču ER2 elektrovilcieni ir izdevīgāki pie lielākām plūsmām, jo tas patērē mazāk attiecībā uz vienu pasažiera sēdvietu. Darba kopējais apjoms ir 60.lappuses, tas satur 28 attēlus, 8 tabulas,39. formulas, tajā ir atsauces uz 49 informācijas avotiem.
Atslēgas vārdi elektrovilciens, elektroenerģija, samazināšana
Atslēgas vārdi angļu valodā electric energy, EMU, reduction
Valoda lv
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 10.01.2018 15:51:37