Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Programmatūras izstrādes procesu spēliskošana “Scrum” komandā |
Nosaukums angļu valodā |
Gamification of Software Development Process in Scrum Teams |
Struktūrvienība |
12100 Informācijas tehnoloģijas institūts |
Darba vadītājs |
Dr. sc. ing. Solvita Bērziša |
Recenzents |
Dr. sc. ing. Jānis Grabis |
Anotācija |
Projekta izstrādes komandas motivācijas un iesaistes samazināšanas, ir viens no iemesliem laika un resursu trūkuma projektos. Viens no veidiem, kā veicināt darba komandu ir spēliskošanas izmantošana darba procesā. Spēliskošanas metodoloģija pozitīvi ietekmē programmatūras izstrādes procesu un veicina kvalitatīvāko produkta izstrādi. Tomēr vairāki pētnieki ir sastapušies ar rīku ievešanas neiespējamību jau eksistējošos darba procesos. Balstoties uz šo problēmu, tika pieņemts lēmums piedāvāt risinājumu balstītu uz programmatūras izstrādes procesa atbalsta programmatūru.
Maģistra darba ietvaros tiek izskatīta spēliskošanas metodoloģijas pielietošana programmatūras izstrādes procesā. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt spēliskošanas rīka prototipu, ko ir iespējams izmantot kā līdzekli programmatūras izstrādes komandas darbinieku motivēšanai veikt ikdienas rutīnas darbības.
Maģistra darbā ir aprakstīti spēliskošanas metodoloģijas elementi, ar kuru palīdzību ir iespējams ievest spēliskošanu programmatūras izstrādes procesā. Spēliskošanas elementu izvēle un ievišana izstrādes procesā ir veikta balstoties uz veiktās aptaujas rezultātiem Latvijas programmatūras izstrādātāju komandu ietvaros. Izmantojot elementus, ir piedāvāts spēliskošanas rīka prototips, kas ir balstīts uz Jira lietotnes funkcionalitāti un ir realizēts spraudņa veidā. Rīks papildina Jira lietotni ar spēliskošanas elementiem.
Izstrādātais rīks ir piedāvāts testēšanai un novērtēšanai izstrādes komandas dalībniekiem, to skaitā projektu vadītājiem, kas novērtēja rīka lietojamības un funkcionālās iespējas. Atsauksmes par rīka pielietošanu reālajā izstrādes vidē ir pozitīvas, no kā var secināt, ka rīku ir izmantojams programmatūras izstrādes komandās.
Darba apjoms - 94. lpp., 6 tabulas, 34 attēli un 2 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
Spēliskošana, Scrum, Spēja, Spēliskošanas ietvars, Jira |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Gamification, Scrum, Agile, Gamification tool, Jira |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
10.01.2018 10:26:31 |