Anotācija |
Maģistra darba nosaukums: Biznesa stratēģijas izstrāde uzņēmumam AS “KOMFORTS INDUSTRIES”.
Maģistra darba mērķis: Izstrādāt biznesa stratēģiju uzņēmumam AS “KOMFORTS INDUSTRIES”, kas nodarbojas ar biomasas industriālo katlumāju iekārtu ražošanu. Uzņēmumam ir finansiālas grūtības - pēdējo desmit gadu laikā uzņēmumam apgrozījums nav pieaudzis, peļņa kopumā ir tuvu nullei un trūkst apgrozāmie līdzekļi. Pašreizējā uzņēmuma stratēģija, kura pamatā ir eksporta īpatsvara palielināšana, nenes cerētos rezultātus, tāpēcdarba mērķis ir izstrādāt stratēģiju, kas nodrošinās uzņēmumam apgrozījuma pieaugumu un stabilu peļņu. Lai formulētu iespējamās stratēģijas, tiek analizēta apkures iekārtu ražotāju nozare Latvijā un to ietekmējošie faktori, kā arī konkrētā uzņēmuma spējas, resursi, priekšrocības un trūkumi pār konkurentiem. Darbā tiek izvirzītas un analizētas četras iespējamās stratēģijas: (1) turpināt pāsreizējo stratēģiju, (2) iegūt lielāku esošā tirgus daļu uzlabojot reputāciju, (3) palielināt eksportu piesaistot ārvalstu partnerus, (4) produktu diversifikācija. Pamatojoties katras stratēģijas uz risku un ieguvumu analīzi, tiek ieteikts apvienot divas no tām: īstermiņā uzlabot efektivitāti, tā realizējot projektus laikā, uzlabojot reputāciju un palielinot apgrozījumu, bet ilgtermiņā paplašināt produktu klāstu ar industriālajām iekārtām dabasgāzei un iekārtām, kuras ražo tvaiku. Lai sekmīgi īstenotu stratēģiju, uzņēmumam ir jāpaaugstina ražošanas efektivitāte un jāveic nepieciešamie soļi jaunu produktu ieviešanai.
Informācijas avoti: Interneta resursi, tajā skaitā internetā pieejamās datu bāzes; zinātniskā literatūra; uzņēmuma vadības pārskati; uzņēmuma grāmatvedības informācija.
Maģistra darbā ir 30 tabulas, 6 attēli, 14 grafiki un 8 pielikumi. Maģistra darbs ir rakstīts angļu valodā. |