Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transportbūves
Nosaukums “Stingās ceļu segas un to izmantošanas iespējas Latvijā” (“Brīvības ielas posma pārbūve Dobelē”)
Nosaukums angļu valodā “Rigid Pavements and Their Application Possibilities in Latvia” (“Reconstruction of Brivibas Street Section in Dobele”)
Struktūrvienība 24100 Transportbūvju institūts
Darba vadītājs J.Smirnovs
Recenzents A.Zariņš, prof.
Anotācija Bakalaura darba (ar inženierprojektu) tēma – „STINGĀS CEĻU SEGAS UN TO IZMANTOŠANAS IESPĒJAS LATVIJĀ (BRĪVĪBAS IELAS POSMA PĀRBŪVE DOBELĒ)”. Darba autors – Transportbūvju profesionālā bakalaura programmas 5. kursa students Ivo Ilsters. Darba vadītājs – Dr.sc.ing., prof. Juris Smirnovs, Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes dekāns. Hipotēze: stingo ceļu segu būvniecība ir izdevīgs līdzekļu ieguldījums. Darba mērķis: izpētīt stingos ceļu segumus, ekspluatācijas pieredzi un izanalizēt šādu segumu rentabilitāti. Darba uzdevumi: 1. Apskatīt zinātnisko literatūru, pētnieciskos rakstus un citus informācijas avotus par ceļu būvē pielietojamiem materiāliem un segumu veidiem; 2. Salīdzināt stingo ceļu segu būvniecības tehnoloģijas un ekspluatācijas īpašības un to pielietojuma ierobežojumus; 3. Veikt nepārtraukti stiegrota betona seguma ekspluatācijas pieredzes izpēti un seguma dzīves cikla izmaksu analīzi; 4. Apkopot iegūtos rezultātus un sniegt secinājumus par stingo ceļu segumu izmantošanas iespējām Latvijā. Inženierprojekta darba mērķis: izstrādāt ielas rekonstrukcijas projektu lai parādītu studenta teorētisko un praktisko zināšanu līmeņa atbilstību studiju līmeņa prasībām. Pētījumā secināts, ka stingās ceļu segas ir paredzētas ceļiem ar lielu intensitāti un kravas transporta īpatsvaru. Vislielākā stingo ceļu segu izmantošana ir ASV, Eiropā – Beļģijā. Galvenā stingo segu priekšrocība ir ilgs kalpošanas laiks līdz pat 40 gadiem ar minimālām uzturēšanas izmaksām. Par iespējamo stigo ceļu segu izmantošanu Latvijā var minēt ceļu posmus ar noslogojumu ≥ 35 milj. ESAL. Atslēgvārdi: asfaltbetons, betons, būvniecība, ceļš, cements, ekspluatācija, salīdzinājums, segums, uzturēšana. Darba struktūra: darbs sastāv no 4 nodaļām, 2 tabulām, 27 attēliem, 8 formulām un 22 bibliogrāfiskiem nosaukumiem izmantoto literatūras avotu sarakstā. Bakalaura darba apjoms – 60 lapas, kopā ar inženierprojektu – 138 lapas.
Atslēgas vārdi asfaltbetons, betons, būvniecība, ceļš, cements, ekspluatācija, salīdzinājums, segums, uzturēšana
Atslēgas vārdi angļu valodā asphalt, cement, comparison, concrete, construction, maintenance, operation, pavement, road
Valoda lv
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 04.01.2018 08:26:25