Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
"Gaisakuģa autonomā avārijas elektroapgādes sistēma ar regulēšanas un vadības bloka izstrādi." |
Nosaukums angļu valodā |
"Autonomous Emergency Electric Power Supply System of the Aircraft with the Development of the Adjustment and Control Unit ." |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Doc. Oļegs Belavins |
Recenzents |
Prof. Vladimirs Šestakovs |
Anotācija |
Bakalaura darbu Gaisa kuģa autonomā avārijas elektroapgādes sistēma ar regulēšanas un vadības bloka izstrādi ir izstrādājis Rīgas Tehnikas universitātes Aviācijas institūta students Kirils Zelepukins. Darba zinātniskais vadītājs Olegs Belavins.
Civilaviācijas vēsturē ir zināmi visu borta elektroapgādes sistēmu atteices gadījumi. Tāda situācija ir kritiska, jo rodas tiešās briesmas pasažieru drošībai un dzīvei. Lidojuma drošuma paaugstināšanai uz virknes gaisa kuģu (pārsvarā, uz kara lidaparātiem) tiek uzstādīta avārijas ģeneratora iekārta ar piedziņu no gaisa turbīnes. Ģeneratora drošai darbībai ir nepieciešams sprieguma regulators. Šis bakalaura darbs ir kompleksā uzdevuma otrā daļa, kas ir veltīta tāda spriegumu regulatora izstrādei (pirmajā daļā tiek aprēķināts pats ģenerators). Darbs sastāv no 10. pamatnodaļām. Pirmajā nodaļā sniegts avārijas ģeneratora iekārtas raksturojums. Otrajā nodaļā tiek formulēts sprieguma regulēšanas sistēmas uzdevums. Trešā nodaļa ir veltīta sprieguma regulēšanas sistēmu analīzei un klasifikācijai, pastāvošo sprieguma regulatoru tipu aprakstam ar to priekšrocību un trūkumu izskatīšanu. Uz analīzes pamata izdarīts secinājums par jauna regulatora izstrādes nepieciešamību. Ceturtajā nodaļā tiek izstrādāts jaunais sprieguma regulators. Doti strukturālā, funkcionālā un principiālā ierīces shēma, veikts elementu aprēķins. Piektajā nodaļā ir aprakstīti praktiski izstrādātā regulatora pētījumi, izdarīts secinājums par regulatora darbderīgumu. Sestajā nodaļā ir attēlotas sprieguma regulatora konstruktīvās īpatnības, parādīta plate un regulatora ārējais izskats. Septītajā nodaļā ir raksturotas elektroenerģijas sadales sistēmas, tiek aprakstīta shēmas darbība avārijas ģeneratora pieslēgšanā. Astotajā nodaļā ir apskatīti tehniskās ekspluatācijas jautājumi, glabāšanas un transportēšanas likumi. Devītā nodaļa dod noslēgumu par ierīces ekoloģisku nekaitīgumu. Desmitā daļa ir veltīta darba aizsardzībai. Darba nobeigumā ir dots slēdziens, kurā atrodami secinājumi par veikto darbu.
Darbs sastāv no 77. lappusēm. Darbā ir izmantoti 45. attēli un 6. tabulas. Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā. |
Atslēgas vārdi |
tranzistors sprieguma regulators avarijas autonoma elektroapgades sistema |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
transistor voltage regulator autonomous emergency electric power supply system |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
06.06.2011 15:35:14 |