Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Helikoptera konstrukcijas komponentes dinamiskās īpašības un bojājumu atklāšana. |
Nosaukums angļu valodā |
Dynamic properties of helicopter structural component and damagie detection. |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Dr.habil.sc.ing.V.Pavelko |
Recenzents |
Dr.habil.sc.ing.J.Paramonovs |
Anotācija |
Vispārējais mērķis pētījumiem un maģistra darba (MD) kopumā ir problēma par uz vibrācijas balstītu metodi konstrukciju nesagraujošai kontrolei (NDT) un integrētai monitoringa sistēmai ( SHM). Sikāk, jāatklāt kādu liela mēroga konstrukcijas komponentes relatīvi mazu strukturālu bojājumu, izmantojot operatīvo zemas frekvences ierosmes (OMA pieeja). Par realizējot šo mērķi secība saistītu problēmu tika uzskatīts un atrisinātas.
In MD apskates nodaļā helikopteru un tā konstrukcijas ipašības, ekspluatācijas slodze, konstrukcijas tipiskie, NDT un SHM metožu problēmas tika analizētas. Tas parādīja, ka helikoptera intensīva vibrācija ir konstrukciju degradācijas svarīgākais avots. No otras puses, konstrukcijas dinamiskā reakcija var būt izmanta konstrukcijas bojājumu detektēšanai. Kompozītmateriāli, to klasifikācija, īpašības un pielietošana kosmiskā un aviācijas nozarēs tika uzskatīts ar jauna helikoptera konstrukcijas projektēšanas un tās vibrācijas pamatā SHM sistēmas izveidošanas mērķiem.
Tika izstrādāta helikoptera vispārējā forma un dažas konstrukcijas komponentes, to 3D simulācija, un izpildīta astes sijas stiprības analīze. Galvenā uzmanība tika vērsta uz astes sijas helikopteru un tās vietējām dinamiskās īpašības, jo šis elements ir visvairāk noslogota konstrukcijas daļa un pakļaut ar intensīvu vibrāciju.
Modālā galīgo elementu dinamiskā analīze (FEA) tika veikta nelielai apšuvuma vietējai daļai ar mērķi novērtēt dinamisku atsauksmi mērījumu zonā. Tas parādīja, ka ir vairāki vietējie rezonanses frekvences diapazonā no 280-350 Hz, un daži pseido-bojājumi mērījumu zonā izraisa būtiskas izmaiņas dinamiskas reakcijas spektrā.
Eksperimentālo pētījumu mērķis ir izmeklēšana par helikoptera Mi-8 astes stijas spriegumu /deformācijas stāvokli pie dinamisku slogojumu un pseido-bojājumu efekts uz vietējo dinamiskā atsauksmi nominali harmoniskā ierosmē. Mērījumu dati tika filtrēts ar bandpass filtra frekvenču diapazonā 275-375 Hz un transformē frekvenču abgabalā, izmantojot ātru Furje pārveidošanu (FFT). Tas ir tuvi pie rezonanses frekvenču diapazonu modālo FE analīzē.
Dinamisko reakciju FFT korelācijas koeficienta deviācija starp labu un bojātu konstrukciju izmanto, kā bojājuma galveno indeksu.
Sniegto MT rezultātus var izmantot, lai īstenotu vibrācijas balstīto SHM sistēmu.
MT sastāvs: ……5..nodaļas, …56…..zīmējumus, …9…tabulas. Literatūra…30..
Kopā…86…... |
Atslēgas vārdi |
dinamiskās īpašības helikoptera konstrukcijas |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Dynamic properties of helicopter structures |
Valoda |
lv |
Gads |
2017 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
05.06.2017 17:48:04 |