Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Biznesa informātika |
Nosaukums |
Android lietojuma arhitektūras izstrāde, izmantojot reaktīvo modeli |
Nosaukums angļu valodā |
Architecting Android applications using reactive model |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Ērika Nazaruka |
Recenzents |
Aleksejs Jurenoks |
Anotācija |
Kopējā programmatūras sistēmu attīstība lielā mērā ir vērsta uz programmatūras arhitektūras izpēti. Programmatūras arhitektūras pētījumi nodarbojas ar komponentiem un to attiecībām ar citiem komponentiem, kas strādā sistēmā. Mobilo lietojumprogrammu nozarei bija uzplaukums pēdējos gados, un visi šķiet novērtēja un izmanto tās priekšrocības. Kļūst sarežģīti efektīvi atdalīt katru komponentu. Izstrādātājam arī ir jāuzmanās, lai lietotāja darbs nebūtu bloķēts. Visi šie šķēršļi rada grūtu uzdevumu, lai viss strādātu paredzētā veidā un lai pārvarētu šīs problēmas.
Pētījums tika veikts, pamatojoties uz iepriekš apspriestās problēmas. Lielākā daļa no izstrādātājiem neizmanto arhitektūras dēļ to sarežģītības un sajauc tos ar projektējuma šabloniem. Viņi dod priekšroku Model-View-ViewModel (MVVM) projektēšanas šablonam, lai sasniegtu reaktīvo programmēšanu, bet, tā kā tas attiecas tikai uz vienu komponentu vienlaicīgi, pastāv grūtība sadalīt kodu pareizi.
Pētījuma gaitā bija izpētītas un analizētas dažādas arhitektūras, kā projektējuma šabloni tiek izmantoti un kādām specifiskām funkcijām. Viņu sniegums cikls tika izskatīts un izstudēts, tika paveikts detalizēts literatūras pārskats par reaktīvās programmēšanas funkcionēšanu. Tika izanalizēts arī to labvēlīga ietekme plašā diapazonā jautājumiem. Kā arī to ar veiktspēju saistītie aspekti Android platformai, kas palīdz pareizi uzturēt kodu lai sasniegtu mērķus. Pēc šo visu lietu analīzes tika izstrādāts prototips, kas izskaidro komunikāciju starp dažādiem komponentiem reaktīvajos šablonos.
Šis pētījums ļāva saprast, ka visām citām izskatītām arhitektūrām piemīt labi raksturojumi, bet tām ir pārāk daudz lietu, kas nav nepieciešami Android mobilo lietotņu izstrādei. Konkrēti “atzvanīšanas elle” un saskarnes, kuras tika izmantotas citās arhitektūrās, lai komunicētu reaktīvajā stilā. |
Atslēgas vārdi |
MOBILĀS LIETOTNES, ANDROID, ARHITEKTŪRA, PROJEKTĒŠANAS ŠABLONI, REAKTĪVĀ PROGRAMMĒŠANA, VEIKTSPĒJA, TESTĒJAMĪBA. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
MOBILE APPLICATIONS, ANDROID, ARCHITECTURE, DESIGN PATTERNS, REACTIVE PROGRAMMING, PERFORMANCE, TESTABILITY. |
Valoda |
lv |
Gads |
2017 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
02.06.2017 10:44:55 |