Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta elektronika un telemātika |
Nosaukums |
Vilciena integritātes kontrole ar bezvadu sensoru tīklu, kas balstīts uz akselerometra, GPS un RSSI mērījumiem |
Nosaukums angļu valodā |
Train Integrity Control with Wireless Sensor Network Based on Accelerometer, GPS and RSSI Measurements |
Struktūrvienība |
13107 Telemātikas un transporta elektronisko sistēmu katedra |
Darba vadītājs |
Kaspars Ozols |
Recenzents |
Alberts Kristiņš |
Anotācija |
Vilciena integritātes kontrole ir viens no galvenajiem nosacījumiem lētai, drošai un uzticamai dzelzsceļa transporta signalizēsanas sistēmai. Šajā darbā ir prezentēta metode vilciena integritātes kontrolei, kas balstīta uz bezvadu sensoru tīklu. Bezvadu sensoru tīkls sastāv no Mezgliem (izvietoti uz katra vagoniem), Koordinatora un Vārteņa Mezgla (izvietoti uz lokomatīves). Katrs no Mezgliem, vilciena kustības laikā, iegūst akselerometra un GPS mērījumus, kuri pēcāk tiek nosūtīti koordinatoram, kurš arī iegūst GPS un akselerometra datus – references mērījumus. Saņemot mērījumus no Mezgliem, Koordinators pārbauda vilciena integritāti, salīdzinot Mezglu mērījumus ar references mērījumiem. Papildus, saņemot datu paketes no tīkla Mezgliem, Koordinators mēra arī saņemtā signāla stiprumu (RSSI). Tādēļ vilciena integritāte tiek pārbaudīta izmantojot trīs neatkarīgus mērījumus. Ja tīkls detektē integritātes pazušanu, trauksmes ziņa tiek nosūtīta no Koordinatora uz Vārteni, kurš savieno tīklu ar augstāka līmeņa aplikāciju – grafisko lietotāja interfeisu. Piedāvātā vilciena integritātes kontroles metode ir eksperimentāli pārbaudīta gan Elektronikas un Datorzinātņu institūta bezvadu sensoru testa gultnē „TestBed”, gan uz īsta vilciena. Eksperimentu rezultāti parāda, ka metode ir funkcionējoša un lietojama vilciena integritātes kontrolei.
Bakalaura darbs ir izstrādāts Elektronikas un Datorzinātņu Institūtā. Rezultāti, kas ir prezentēti šajā darbā ir sasniegti FP7 ARTEMIS JU Eiropas R&D projektā DEWI (“Dependable Embedded Wireless Infrastructure”), kas iekļauj sevī 58 industriālos un zinātniskos partnerus no 11 Eiropas valstīm. (Vairāk info www.dewi-project.eu)
Darbā: 65 lpp teksts, 48 attēli, 4 tabulas un 43 nosaukumu informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
Bezvadu Sensoru Tīkls, GPS, Akslelerometrs, RSSI, Radio Saziņa, 802.15.4g, Vilciena integritātes kontrole, Dzelzsceļa transports, Dzelzsceļa drošība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Wireless Sensor Network, WSN, GPS, Accelerometer, RSSI, Communication, 802.15.4g, Train integrity monitoring, Demonstrator, Railway, Rail Safety |
Valoda |
eng |
Gads |
2017 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
02.06.2017 10:15:44 |