Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transportbūves
Nosaukums “Plānkārtas asfaltbetona ceļa dilumkārtas izmantošanas kritēriji, maisījuma projektēšana un testēšanas rezultāti”
Nosaukums angļu valodā “Criteria of Thin Layer Asphalt Concrete Wearing Course Use, Mix Design and Test Results”
Autors Artūrs Riekstiņš
Struktūrvienība 24100 Transportbūvju institūts
Darba vadītājs V.Haritonovs
Recenzents J.Tihonovs
Anotācija Maģistra darba tēma ir ‘'Plānkārtas asfaltbetona segas dilumkārtas izmantošanas kritēriji, maisījuma projektēšana, testēšanas rezultāti.” Ierobežota finansējuma dēļ Latvijā un visā pasaulē tiek meklēti jauni veidi, lai pēc iespējas lētāk un efektīvāk veiktu esošo ceļu segumu atjaunošanu, aizsargātu apakšējos slāņus no bojāšanās, kā arī uzlabotu seguma virsmas īpašības. Īpaši aktuāli tas ir ceļiem, kuru būvniecība veikta izmantojot ES līdzekļus, jo to seguma virsmu atjaunošana jāveic ik pēc 6-12 gadiem atkarībā no satiksmes intensitātes un pielietotās tehnoloģijas. Kā viena no alternatīvām ir atjaunot ceļa dilumkārtu ar plānkārtas asfaltbetonu (BBTM). Pasaules pieredze rāda, ka plānkārtas ceļa dilumkārta ir ilgtspējīga un ekonomiski izdevīga. Tomēr plānkārtas asfaltbetona LVS EN 13108-2 standarts ir pārāk vispārīgs, tāpēc jāmeklē vadlīnijas attiecībā uz šī asfaltbetona tipa projektēšanu, izejmateriālu īpašībām un kvalitātes pārbaudēm. Pētījuma mērķis ir, izmantojot citu valstu pieredzi, analītiskā un eksperimentālā izpētē izstrādāt un piedāvāt plānkārtas asfaltbetona tipa specificēšanu. Pētījuma sākumposmā tika izvēlēts atbilstoši izejmateriāli un veikta to testēšana. Tika izveidoti vairāki plānkārtas eksperimentālie maisījumi un testētas to pamatīpašības un ekspluatācijas īpašības, kā arī novērtēta plānkārtas asfaltbetona sastāvu bīdes stiprība ar dažādiem asfaltbetona saistes kārtas tipiem – blīvo asfaltbetonu un High Modulus Asfalt Concrete (HMAC) kā arī izmantotas dažāda veida emulsijas starp šīm kārtām. Pētījumā izstrādātas vairākas plānkārtas receptūras, kā arī, balstoties uz iegūtiem rezultātiem, piedāvātas ceļa segas konstrukcijas, iekļaujot plānkārtas un HMAC konstruktīvos slāņus. Maģistra darba apjoms ir 97 lpp., 64 attēli, 32 tabulas un 39 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi Plānkārtas asfaltbetons, virsmas atjaunošanas tehnoloģijas
Atslēgas vārdi angļu valodā Thin asphalt layer, road surface treatments
Valoda lv
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 01.06.2017 21:48:25