Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
“Tuneļu būvniecības tehnoloģiju analīze” |
Nosaukums angļu valodā |
“Analysis of Tunnel Construction Technologies” |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Torbjørn Tveit Bakketun |
Recenzents |
prof. A.Paeglītis |
Anotācija |
Pētnieciskā darba tēma – “Tuneļu būvniecības tehnoloģiju analīze”.
Darba mērķis ir izpētīt populārākos tuneļu būvniecības veidus un izvēles procesu, kādā tiek izlemts, kuru būvēšanas veidu izmantot kādos projektos un Ulriken tuneļa projektā konkrēti, izvērtējot kā tehniskos, tā finansiālos šī jautājuma aspektus.
Pētnieciskajā darbā tika pētīta projekta sākuma fāze kā pamats tuneļa būvniecības tehnoloģijas izvēlei. Metožu galvenās priekšrocības un trūkumus, un to izvirzītās prasības pret projekta sagatavošanās darbiem un iespējamo ietekmi uz projekta progresu nākotnē. Tika aprakstītas metožu pielāgošanās spējas būvniecības kritērijiem.
Tika izvērtēta nozīme ģeoloģiskajiem pētījumiem un to sekas uz projektu veiksmīgu realizāciju un ģeoloģijas ietekmi uz katru no metodēm.
Darbā tika analizēti konkrēti tuneļu būvniecības projekti, to ekskavācijas metode un iežu stāvoklis. Viens no svarīgiem aspektiem tuneļu būvniecības tehnoloģijas izvēlē ir izmaksas, tāpēc tika analizēti paraugi no visas pasaules un konkretizēti izmaksu aspekti un to mazināšanas iespējas.
Tika secināts, ka ekskavācijas izvēlē nav viena noteicoša aspekta, bet to kopums – kontrakta īpatnības, ģeoloģija, ģeogrāfija, tuneļa izmēri un garums, vides ietekme, izmaksas un celtniecības mērķis.
Pētnieciskā darba apjoms: 123 lpp. |
Atslēgas vārdi |
Tunelis tuneļu celtniecība drill and blast TBM tunnel boring machine |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
drill and blast tunnel boring machine |
Valoda |
lv |
Gads |
2017 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2017 09:24:48 |