Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transporta sistēmu inženierija
Nosaukums Vieglo automašīnu dīzeļdzinēju kaitīgo izmešu samazināšanas iespēju izpēte un risinājumu izstrāde.
Nosaukums angļu valodā Studying the Possibilities of and Developing Solutions for Reducing Noxious Emissions from Diesel Motor Cars.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Vladislavs Ņesterovskis
Recenzents Valerijs Muhins
Anotācija Bakalaura darba ar projekta daļu nosaukums ir „Vieglo automašīnu dīzeļdzinēju kaitīgo izmešu samazināšanas iespēju izpēte un risinājumu izstrāde”. Automobiļu skaits pasaulē strauji palielinās ar katru gadu. Automobiļi tiek izmantoti kravas un pasažieru pārvadājumiem, operatīviem nolūkiem, ikdienas dzīvē un citiem mērķiem. Automobiļi, kas ir aprīkoti ar dīzeļdzinējiem, pateicoties degvielas patēriņa ekonomiskiem rādītājiem, ir pieprasītāki, ja automobilim paredzēts veikt biežus pārbraucienus uz lieliem attālumiem. Iekšdedzes dzinēju darbības princips ir siltuma enerģijas pārveidošana mehāniskajā enerģijā. Šādam procesam notiekot, atmosfērā nonāk kaitīgas izplūdes gāzes, kas ietekmē apkārtējo vidi. Sākotnēji tika uzskatīts, ka dīzeļautomobiļu izmantošana būtiski neietekmē pasaules ekoloģiju, bet veicot dīzeļmotoru detalizētāku pētījumu un to ietekmi uz apkārtējo vidi tika secināts, ka tie nopietni pasliktina pasaules ekoloģijas stāvokli. Lai regulēt automobiļu ietekmi uz apkārtējo vidi tika ieviesti Euro standarti, kas reglamentē pieļaujamo kaitīgo izmešu daudzumu automobiļiem atkarībā no automobiļa izlaiduma gada. Bakalaura darba pirmajā daļā tiek aprakstīta automobiļu izgudrošanas vēsture un vispārējs iekšdedzes dzinēju darbības princips. Darba otrajā daļā tiek aprakstītas sistēmas, kas samazina kaitīgo izmešu daudzumu izplūdes gāzēs, kas tiek pielietotas automobiļos, kā arī alternatīvās degvielas veidi un to īpašības. Darba trešajā daļa tiek veikts vilkmes parametru aprēķins diviem automobiļiem, kas atbilst Euro 5 un Euro 6 standartiem, lai novērtēt darba otrajā daļā aprakstīto sistmēmu ietekmi uz automobiļa parametriem. Bakalaura daļā veiktie aprēķini secina, ka automobiļa vilkmes parametri netiek samazināti ar pāreju no Euro 5 uz Euro 6 standartu. Automobiļi mazāk piesārņo apkārtējo vidi un saglabā jaudas rādītājus, kas ļauj automobiļiem, aprīkotiem ar dzinēju, kas atbilst Euro 6 standartam, konkurēt ar pārējiem automobiļiem. Bakalaura apjoms ir 77 lapaspuses, satur 24 attēlus, aprēķinu daļā tiek izmantotas 24 formulas. Aprēķinu rezultāti atspoguļoti 17 grafikos. Bakalaura darbam tika izmantoti 24 literatūras avoti, darbam ir 3 rasējumi.
Atslēgas vārdi Automobilis, dīzeļdzinējs, iekšdedzes dzinējs, kaitīgie izmeši
Atslēgas vārdi angļu valodā Cars, diesel engine, internal combustion engine, noxious emissions
Valoda lv
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 17.05.2017 15:12:03