Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmumu un organizāciju vadīšana
Nosaukums Diversifikācijas stratēģija enerģētikas biznesā konkurences priekšrocības saglabāšanai SIA "Lattelecom"
Nosaukums angļu valodā Lattelecom Ltd Diversification Strategy in Energy Business to Sustain Competitive Advantage
Struktūrvienība 01B00 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs A.Dzedons
Recenzents A.Koliškins
Anotācija Darbā veikta izpēte par Lattelecom kā lielākā telekomunikācijas tirgus spēlētāja iespējām diversificēt savu biznesu un attīstīt savu potenciālu elektroenerģijas tirgus virzienā. Darba gaitā tika izvērtēta esošā ar elektroenerģijas nozari saistītā vide, novērtēti uzņēmuma iekšējie resursi kā arī ārējie faktori, kas var iespaidot uzņēmuma attīstību gan pozitīvā, gan negatīvā veidā. Darba galvenais mērķis ir saprast vai šāda veida attīstības virziens telekomunikāciju nozares uzņēmumam ir iespējams, rentabls un ekonomiski pamatots. Tāpat darba ievaros tika vērtēts kāda ir telekomunikācijas nozares potenciālā ietekme uz pavisam jaunu, inovatīvu un “gudru” elektroenerģijas tirdzniecības pakalpojumu un kādas ir ar to saistītās tirgus priekšrocības Lattelecom uzņēmumam. Darba gaitā ir noteiks problēmas formulējums, izpētīti un aprakstīti ar projekta realizāciju saistītās alternatīvas kā arī ieteikta vispiemērotākā rekomendācija. Darba nobeigumā aprakstīts veids kā šo stratēģiju uzņēmums varētu ieviest kā arī veikti visi nepaciešamie finanšu aprēķini ieskaitot budžetu, darbības izmaksas, ieņēmumus un citas pozīcijas. Diversificēt Lattelecom uzņēmuma stratēģiju elektroenerģijas tirgus virzienā nolēmu ņemot vērā to, ka pēdējo gadu laikā izmaksas par elektroenerģiju pieaug un Eiropas Savienības regulējums paredz konkrētos termiņos valstu līmenī realizēt taktiku kā patēriņu samazināt vai arī resursus tērēt “gudrāk” – tad kad tie ir lētāki tērēt vairāk, kad dārgāki, mazāk. Lattelecom jau vairākus gadus attīstījis savas kompetences lietu interneta un telemetrijas virzienā, kas ļaut attālināti pārvaldīt iekārtas, to darbību un patēriņu. Darba pamatā ir pārbaudīt vai attīstot telekomunikācijas nozares iespējas un sasaistot tās ar elektroenerģijas nozari, ieguvējs var būt arī elektroenerģijas patērētājs, kurš tādā veidā ietaupītu savas izmaksas. Rezultāts pierādīja, ka šobrīd citi elektroenerģijas tirgotāji pamatā fokusējas uz elektroenerģijas tirdzniecību un tās cenas piedāvāšanu klientiem, bet neviens nav uzsācis domāt par “gudrā” patēriņa vadību klientiem. Tas atver jaunu tirgus potenciālu tieši Lattelecom kā telekomunikācijas nozares līderim. Darba kopapjoms ir 112 lappuses, tas satur 26 attēlus, 15 tabulas un 3 pielikumus, tajā ir atsauces uz 45 informācijas avotiem.
Atslēgas vārdi Diversifikācijas stratēģija, elektroenerģijas tirdzniecība, lietu internets, energo efektivitāte
Atslēgas vārdi angļu valodā Diversification strategy, electricity sales, internet of things, energy efficiency
Valoda lv
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 07.05.2017 01:09:22