Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Inovatīva ceļu un tiltu inženierija
Nosaukums Masīvu betona tiltu konstrukciju plaisāšanas analīze
Nosaukums angļu valodā Cracking Analysis of Mass Concrete Bridge Structures
Struktūrvienība 24100 Transportbūvju institūts
Darba vadītājs D. Bačinskas
Recenzents
Anotācija Dzelzsbetona konstrukcijas neatkarīgi no to lieluma ir pastāvīgi pakļautas dažādai ķīmiskai, fiziskai un mehāniskai iedarbībai, kas visas konstrukcijas ekspluatācijas perioda laikā negatīvi ietekmē konstrukcijas un ietekmē to ilgmūžību. Īpaša uzmanība jāpievērš masīvām konstrukcijām, kuras bez jau minētajiem faktoriem spēcīgi ietekmē iekšējie procesi, piemēram, saraušanās, šļūde un cementa hidratācija. Galīgajā maģistra darbā veikta masīvas tilta konstrukcijas plaisāšanas analīze. Pētījumā analizēts tilta malas balsts. Analīzei izmantota nelineāro galīgo elementu programmu ATENA. Pirmajā nodaļā apskatīti galvenie tiltu konstrukcijas elementi, izdalīti svarīgākie mehāniskie, fiziskie un ķīmiskie faktori, kas nosaka konstrukciju plaisāšanu, kā arī aprakstīti galvenie plaisāšanas iemesli un metodes, kā samazināt plaisu rašanos. Otrajā nodaļā veikta masīvas sijas plaisāšanas analīze, ņemot vērā saraušanos, šļūdi un hidratācijas procesu. Iegūtās masīvu konstrukciju modelēšanas prasmes izmantotas trešajā nodaļā, kurā veikta tilta malas balsta plaisāšanas analīze. Analīzes gaitā iegūtie rezultāti salīdzināti ar faktiskajiem konstatējumiem. Darba beigās doti vispārējie secinājumi un literatūras saraksts. Darbs sastāv no 96 lapām, 82 attēliem, 15 tabulām un 71 bibliogrāfiskā avota.
Atslēgas vārdi masīvas dzelzsbetona konstrukcijas, betons, galīgo elementu analīze, ATENA, plaisāšana, tilta balsts.
Atslēgas vārdi angļu valodā massive concrete structures, concrete, finite element analysis, ATENA, cracking, abutment
Valoda eng
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 17.01.2017 23:16:12