Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automobiļu transports |
Nosaukums |
Kompresijas aizdedzes degvielas piedevas novērtējums izmantojot pētniecisko motoru |
Nosaukums angļu valodā |
Compression Ignition Fuel Additive Evaluation Using a Research Engine |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
Māris Gailis |
Recenzents |
Ing.laboratorijas vadītājs Jānis Rudzītis |
Anotācija |
Maģistra darba tēma ir ''Kompresijas aizdedzes degvielas piedevas novērtējums izmantojot pētniecisko motoru''.
Maģistra darba mērķis ir novērtēt degvielas piedevas efektivitāti, noskaidrojot kā mainās vidējais efektīvais indicētais spiediens un degmaisījuma sadegšanas process cilindrā fosilajai dīzeļdegvielai ar Viscon piedevu un salīdzināt iegūtos rezultātus ar dīzeļdegvielu bez piedevas.
Pētījumā izvēlēta koplietošanas degvielas uzpildes stacijā iegādāta fosilā dīzeļdegviela. Degviela tika sadalīta divās grupās. Viena grupa bija dīzeļdegviela, kurai noteikta daudzumā tika pievienota degvielas piedeva Viscon un otra grupa, kurai netika pievienota degvielas piedeva. Tika izvēlēti četri motora darbības režīmi- ar ieplūstošā gaisa temperatūru 650 C ar motora kompresijas pakāpi 11.5 un 16.7 un ar ieplūstošā gaisa temperatūru 1250 C ar motora kompresijas pakāpi 11.5 un 16.7. Pētījums tika veikts ar pētniecisko motoru.
Darba izstrādē izmantota eksperimentālā pētnieciskā metode ar sistēmas aktīvu novērošanu. Katrā no motora režīmiem tika uzņemti indicētā spiediena cilindrā dati gan dīzeļdegvielai ar piedevu, gan bez tās. Pēc iegūtajiem datiem tika aprēķināts vidējais efektīvais indicētais spiediens, kumulatīvā siltuma izdalīšanās un rezultātu statistiskais novertējums. Iegūtie rezultāti tika savstarpēji salīdzināti.
Pētījumā izmantota informācija no dažādiem informācijas avotiem- zinātniskajiem rakstiem, grāmatām, iepriekš veiktiem pētījumiem.
Atslēgas vārdi, pēc kuriem meklēti informācijas avoti: vidējais indicētais spiediens cilindrā, siltuma izdalīšanās cilindrā, degvielas piedevu izmantošana, alternatīvo degvielu izmantošana.
Aprakstošās daļas apjoms ir 92 lpp. ar 47 attēliem un 6 tabulām. Izmantoto informācijas avotu skaits 79.
Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā. |
Atslēgas vārdi |
Vidējais indicētais spiediens cilindrā, siltuma izdalīšanās cilindrā, degvielas piedevu izmantošana, alternatīvo degvielu izmantošana. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Cylinder pressure of a diesel engine, heat release rate, fuel additives, alternative fuels. |
Valoda |
lv |
Gads |
2017 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
17.01.2017 20:54:44 |