Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Inovatīva ceļu un tiltu inženierija
Nosaukums "Kokmateriālu kravas transportlīdzekļu slodzes ietekme uz dzelzsbetona tiltu nestspēju"
Nosaukums angļu valodā "Load Effect of Timber Lorries on the Bearing Capacity of Reinforced Concrete Bridges"
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs A.Paeglītis (RTU)
Recenzents prof. J.Smirnovs (RTU)
Anotācija Maģistra darba tēma ir “Kokmateriālu kravas transportlīdzekļu slodzes ietekme uz dzelzsbetona tiltu nestspēju”. Darba mērķis ir: Pārslodzes ietekmes izvērtējums uz tilta nestspēju un ilgmūžību vecākiem ekspluatācijā esošiem dzelzsbetona siju tiltiem, ko rada 52 t kravas kokvedēji. Darbā autors ir veicis secinājumus un novērojumus par katru nodaļu, kur tiek apskatīti un apspriesti galvenie punkti un sniegtas rekomendācijas nākošo nodaļu izstrādei. Sākumā tiek apkopota informācija par tiltiem uz Latvijas valsts ceļiem un tipiskākie tilti tiek aprakstīti smalkāk. Tad izmantojot WIM (weight in motion) datus, autors apkopo informāciju par sešu asu transportlīdzekļiem, kas potenciāli var būt kravas kokvedēji, aprakstot attālumus starp asīm un asu svaru. Tika noteikts, ka kopējais transportlīdzekļa svars, kas atbilst kravas kokvedēja kritērijiem, ir 56 tonnas. Tālāk balstoties uz šiem novērojumiem autors izstrādā divus slodzes modeļus LM52t un LM56t, kur pirmais slodzes modelis raksturo legālās kravas automašīnas, bet otrais raksturo pārkrautos transportlīdzekļus. Lai ievērtētu transportlīdzekļu kustību un slodzes nenoteiktību, autors apskata koeficientu DAF (dynamic amplification factor) un kā tas varētu tikt pielāgots kravas kokvedējiem. Beigās autors nosaka nestspēju diviem izplatītākajiem dzelzsbetona siju tiltiem – 56. tipa siju tilti ar un bez diafragmām. Nestspējas noteikšanai autors iz manto Eurocode 2, bet piepūļu noteikšanai sijas šķērsgriezumā, autors izveido trīs dimensiju galīgo elementu modeļus ar RFEM5.0 programatūru. Visi aprēķinu rezultāti ir apkopoti tabulās un diagrammās, un visi rezultāti ir salīdzināti un analizēti. Tas liek autoram secināt, ka pārkrautie kravas transportlīdzekļi rada tiltam piepūles, kas ir tuvu vai pāri nestspējas robežai, bet legālie 52 t transportlīdzekļi vairumā gadījumu atrodas drošajā nestspējas pusē. Maģistra darbs sastāv no 88 lapām, 98 attēliem, 26 tabulām, 16 formulām un 27 literatūras avotiem.
Atslēgas vārdi siju tilts, dzelzsbetons, satiksmes slodzes, ekpluatācijā esošs
Atslēgas vārdi angļu valodā girder bridge, in-service, reinforced concrete, traffic loads
Valoda eng
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 11.01.2017 11:16:14