Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums "Vadāmā spārna profila izstrāde eksperimentālai lidmašīnai."
Nosaukums angļu valodā "Engineering Design of the Airfoil Shape Control System for the Experimantal Airplane."
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Prof. Vitālijs Pavelko
Recenzents
Anotācija Bakalaura darba pirmajā daļā Vadāmā spārna profila izstrāde eksperimentālai lidmašīnai tika izskatīts tā saucamais adaptīvais spārns, spārns, kas spēj mainīt savu profilu, tā ietekme uz apkārtējo vidi un uz konkrēto lidmašīnu, kā arī tika izskatītas konstruktīvās īpašības. Tālāk, teorētiskajā daļā tika aprakstītas aerodinamiskie procesi, kas attiecas uz šāda veida spārnu. Proti: potenciālās plūsmas, robežslāņa teorija, robežslāņa veidi (laminārais vai turbulentais robežslānis). Beigās tika apskatīti spārna mehanizācijas piemēri, kas tiek pielietoti mūsdienās. Otrajā (praktiskajā) daļā galvenais uzdevums bija izstrādāt spārnu ar vadāmu profilu, šāda veida spārnam tika izvēlēta eksperimentālā lidmašīna, kura ir veidota uz lidmašīnas AN-26 bāzes. Tika uzbūvēts oriģinālais spārna profils un izmainītais. Tālāk tika salīdzināti profilu aerodinamiskās kvalitātes pie dažādiem uzplūdes leņķiem, un vēlāk bija izdarīti attiecīgie secinājumi. Tika novērtēti robežslāņa rašanās un tā raksturīpašības uz abiem profiliem. Pēc tam, bija izstrādāts speciālais mehānisms, lai mainītu profilu spārnu. Tad, tika izvēlēts materiāls no kā to izgatavot, pamatojoties uz spēkiem, kas iedarbojas uz mehānismu, kā arī veikts stiprības aprēķins mehāniska elementiem. Galu galā, tika izstrādātas šā mehānisma sastāvdaļas. Darbs sastāv no 103 lpp, 69 attēliem un 32 tabulām.
Atslēgas vārdi Vadāmā spārna profila izstrāde eksperimentālai lidmašīnai
Atslēgas vārdi angļu valodā Engineering Design of the Airfoil Shape Control System for the Experimental Airplane
Valoda lv
Gads 2011
Darba augšupielādes datums un laiks 01.06.2011 17:01:35