Anotācija |
Bakalaura darba pirmajā daļā Vadāmā spārna profila izstrāde eksperimentālai lidmašīnai tika izskatīts tā saucamais adaptīvais spārns, spārns, kas spēj mainīt savu profilu, tā ietekme uz apkārtējo vidi un uz konkrēto lidmašīnu, kā arī tika izskatītas konstruktīvās īpašības. Tālāk, teorētiskajā daļā tika aprakstītas aerodinamiskie procesi, kas attiecas uz šāda veida spārnu. Proti: potenciālās plūsmas, robežslāņa teorija, robežslāņa veidi (laminārais vai turbulentais robežslānis). Beigās tika apskatīti spārna mehanizācijas piemēri, kas tiek pielietoti mūsdienās.
Otrajā (praktiskajā) daļā galvenais uzdevums bija izstrādāt spārnu ar vadāmu profilu, šāda veida spārnam tika izvēlēta eksperimentālā lidmašīna, kura ir veidota uz lidmašīnas AN-26 bāzes. Tika uzbūvēts oriģinālais spārna profils un izmainītais. Tālāk tika salīdzināti profilu aerodinamiskās kvalitātes pie dažādiem uzplūdes leņķiem, un vēlāk bija izdarīti attiecīgie secinājumi. Tika novērtēti robežslāņa rašanās un tā raksturīpašības uz abiem profiliem. Pēc tam, bija izstrādāts speciālais mehānisms, lai mainītu profilu spārnu. Tad, tika izvēlēts materiāls no kā to izgatavot, pamatojoties uz spēkiem, kas iedarbojas uz mehānismu, kā arī veikts stiprības aprēķins mehāniska elementiem. Galu galā, tika izstrādātas šā mehānisma sastāvdaļas.
Darbs sastāv no 103 lpp, 69 attēliem un 32 tabulām. |