Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
„Netipisku ceļa mezglu pielietojums” („Gaujas ielas un Ķīšezera ielas posma pārbūve Rīgā”) |
Nosaukums angļu valodā |
„Application of Atypical Intersections” („Reconstructions of Gaujas Street and Kisezera Street Section in Riga”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
J.Barkāns |
Recenzents |
J.Smirnovs, prof. |
Anotācija |
Bakalaura darba tēma ir „Netipisku ceļa mezglu pielietojums”. Tēma ir izvēlēta, jo pēdējos gados ir vērojams straujš satiksmes intensitātes pieaugums gan uz Rīgas tiltiem pār Daugavu, gan Pierīgā. Augošā satiksmes intensitāte rada arī lielākus sastrēgumus un lielākus laika zudumus, kas tiek pavadīti ceļā. Šāda satiksmes intensitātes palielināšanās ir sagaidāma arī nākotnē un tādēļ ir jāplāno satiksmes infrastruktūras uzlabojumi, lai nodrošinātu augošo pieprasījumu pēc tās. Nereti satiksmes infrastruktūras uzlabojumi tiek atlikti nepietiekamā finansējuma dēļ, tādēļ bakalaura darbā tika pētīti dažādi alternatīvi – netipiski ceļu mezgli, kuru caurlaidspēja, kā apstiprināja pētījuma rezultāti, ir augstāka kā tipisku vienlīmeņa ceļu mezglu, bet izmaksu ziņā tie ir lētāki kā vairāklīmeņu mezgli.
Inženierprojekta tēma ir „Gaujas ielas un Ķīšezera ielas posma pārbūve Rīgā”. Esošajā situācijā, ikdienā šajā ceļa posmā ir novērojamas garas sastrēguma rindas, kuru mazināšanās, satiksmes intensitātes pieauguma rezultātā, nav sagaidāma. Daļā no projektētā ceļa posma nav atrisināta ūdens atvade no ceļa virsmas, kā arī Ķīšezera ielas posmā vienā pusē ceļam nav gājēju ietves. Pieturvietas nav labiekārtotas ar pieturvietu paviljoniem, soliņiem, kā arī nav vides pieejamības risinājumu cilvēkiem ar kustību vai redzes traucējumiem. Perspektīvā Rīgas Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi paredz Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma trasi daļā no inžnierprojektā apskatītā posma, tādēļ, lai projektētais posms atbilstu nākotnes iecerēm, projekta risinājumos ir ņemtas vērā sagaidāmās satiksmes intensitātes Rīgas Ziemeļu koridora 1.posma realizācijas gadījumā.
Inžnierprojekta daļā tika salīdzinātas 3 dažādas ceļa segas, kā arī 3 iespējamās krustojumu konstrukcijas G.Zemgala gatves un Ķīšezera ielas krustojumā.
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) sastāvā ir 156 lapas, no kurām 47 lapas ir bakalaura darba daļā un 84 lapas inženierprojekta daļas skaidrojošajā aprakstā. Grafiskā daļa sastāv no 14 rasējumiem. Darbam ir 4 pielikumi. Bakalaura darbā (ar inženierprojektu) iekļauti 71 attēls, 27 tabulas un tika izmantoti 20 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
Netipiski ceļu mezgli, apļveida krustojumi, transporta plūsmu modelēšana, luksofora fāzes, aizkavējuma laiki |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Unconventional intersections, roundabouts, Traffic flow research, Cycle, Delays |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
05.01.2017 18:34:51 |