Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
3D grafikas tehnoloģiju analīze un izmantošana multividē |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis and Usage of 3D Graphics Technologies in Multimedia Environment |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Mg. sc. ing. Inese Upīte |
Recenzents |
Mg. sc. ing. Jana Bikovska |
Anotācija |
Bakalaura darba izstrādes procesā tika analizēti literatūras avoti par 3D grafikas izmantošanu multividē un 3D grafikas tehnoloģijām kopumā. Darba galvenais mērķis analizēt 3D grafikas izmantošanas iespējas un demonstrēt praktisko pielietojumu, izstrādājot 3D modeli izvēlētajā programmatūrā. Pašlaik 3D grafiku izmanto daudzās nopietnās nozarēs: zinātnē, ražošanā, medicīnā, projektēšanā un daudzās citās.
Analizējot literatūras avotus, tika izvirzītas grafikas pielietošanas priekšrocības un noteikti piemērotākie līdzekļi praktiskā darba veikšanai. Tāpat darbā tika apskatītas tādas multivides tehnoloģijas kā Flash, HTML5 un virtuālā realitāte. Darbā ir aplūkoti sekojoši 3D grafikas izstrādes līdzekļi: Cinema 4D, 3D Max un Maya. Pēc programmlīdzekļu analīzes tika atlasīts vispiemērotākais līdzeklis praktiskā darba veikšanai. Izmantojot iegūtās zināšanas, tika realizēts 3D objekts ar CINEMA 4D programmas palīdzību. Konstruējot 3D grafisko modeli tika veikta ainas atkļūdošana, lai iegūtais modelis būtu reālistisks un tiktu izlabotas neveiksmīgas deformācijas, kuras radās modelēšanas procesā. Izveidojot ražošanas procesa modeli 3D grafikā, tika veikta tā optimizācijas pasākumi.
Darba apjoms - 76. lpp., 9 tabulas, 42 attēli un 0 pielikumu. |
Atslēgas vārdi |
3D grafikas tehnoloģiju analīze un izmantošana multividē |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Analysis and Usage of 3D Graphics Technologies in Multimedia Environment |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
13.06.2016 10:07:28 |