Anotācija |
Darba nosaukums: Gaisa kuģa trajektorijas lidojuma kontroles ierices ar skaitļošanas bloku izstrāde.
Mērķis: Vadoties pēc bakalaura darba nosaukuma, mūsu mērķis ir izveidot kontroles ierīci, ar skaitļošanas bloku, kas atvieglotu gaisa kuģa pilota darbu, nosēšanās procedūras laikā.
Civilajā aviācijā 47% negadījumu notiek, kad gaisa kuģis lido pa glisādi, un liela daļa šo negadījumu saistās ar cilvēcisko faktoru. Nosēšanās procedūras laikā vienīgais cilvēciskais faktors, kuru mēs varam ietekmēt ir gaisa kuģa pilots. Tā kā gaisa kuģa pilots ir atbildīgs par pasažieru dzīvībām, kā arī par pašu gaisa kuģi, uz viņa pleciem gūlstas liela atbildība. Līdz ar lielo atbildību nereti komplektā nāk arī liels stress. Stress, ir faktors, kuru mēs samazināsim, ar ierīci, kas monitorēs noteiktus gaisa kuģa parametrus, tādā veidā atvieglojot pilota darbu, ļaujot pievērst lielāku uzmanību citām iekārtām.
Metodes: Ievāksim informāciju par mūs interesējošajām iekārtām, iegūstot informācijas signālu to pārveidosim uz ARINC 429 protokolu, jo skaitļošanas bloks nevar strādāt ar visu tipu signāliem vienlaicīgi. Tālāk skaitļošanas bloks saņemto informāciju apstrādās, nosakot gaisa kuģa reālos parametrus, un salīdzinās ar uzdotajiem, lai noteiktu, kāda ir gaisa kuģa nobīde no uzdotajiem parametriem. Kad būs zināma nobīde no uzdotā parametra, tad šo nobīdi pielīdzinās maksimālajais pieļaujamajai nobīdei, un atkarībā no iznākuma pados informāciju pilotam ar skaļruņa, un indikatora palīdzību.
Rezultāti: Sstēmas liels plus ir tas, ka mēs ar šīs sistēmas un skaitļošanas bloka palīdzību samazīnām pilota noslodzi nosēšanās procedūras laikā, ļaujot pilotam veltīt savus spēkus citu parametru monitorēšanai. Izstrādātā sistēma ar savu spēju paredzēt gaisa kuģa nobīdes tuvākajā laika period, ir ļoti progresīva, un dod pilotam iespēju, novērst nobīdes, pat pirms tās ir sākušas parādīties, vai sasniegušas kritisko robežu. Pati sistēma veicot pilota informēšanu ar veicamajiem pasākumiem, ja kāds parametrs sasniedzis, vai parsniedzis maksimālo pieļaujamo nobīdi, samazina iespējamo katastrofu skaitu, kas ir ļoti svarīgs uzdevums civilajā aviācijā.
apraksta daļa aizņem 75 lpp, ietver 12 tabulas, 84 formulas un 44 attēlus. Pielikumu veido 17 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā. |