Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
“Lidmašīnas elektriskās spēka iekārtas izstrāde” |
Nosaukums angļu valodā |
“Development of an Electric Power Plant for Aircraft” |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr.sc.ing., doc. Māris Hauka |
Recenzents |
Dr.habil.sc.ing., prof. P. Trifonovs-Bogdanovs |
Anotācija |
Izstrādātā bakalaura darba ar projekta daļu tēma ir lidmašīnas elektriskās spēka iekārtas izstrāde. Šajā darbā tiek apskatīti elektrisko dzinēju tipi, un tiek noteikts elektriskais dzinējs, kurš ir vispiemērotākais kā lidmašīnas spēka iekārta. Izstrādātā darba apskatāmā problēma ir saistīta ar to, ka lidmašīnās, kurās tiek pielietoti virzuļdzinēji, jaudas zudumi ir uz pusi lielāki nekā lidmašīnās, kurās kā spēka iekārtas tiek lietoti elektriskie dzinēji. Ļoti būtiski arī ir tas, ka elektriskie dzinēji nerada nekādu piesārņojumu dabai.
Veiktā darba rezultāti ir apmierinoši. Tika veikti aprēķini, kurus varēja izmantot, lai dzinējam uztaisītu simulāciju. Simulācijā iegūtie dzinēja darbības parametri tika izanalizēti, un, balstoties uz tiem, doti priekšlikumi, kā varētu iegūt vēl lielāku dzinēja efektivitāti.
Darba kopējais apjoms ir 61 lappuses, kurās ir ietverti 30 attēli, 10 tabulas, 42 formulas, 25 literatūras avoti un 1 pielikums. |
Atslēgas vārdi |
Elektriskais dzinējs, lidmašīnas spēka iekārta, jauda, griezes moments |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Electrical motor, aircraft power plant, power, torque |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2016 15:43:21 |