Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums “Lidmašīnas korpusa kniežu savienojumu eksperimentālā noguruma novērtēšanas metodes izstrāde”
Nosaukums angļu valodā “Developing an Experimental Method of Fatigue Evaluation for the Riveted Connections of Aircraft Body”
Autors Mihails Sorokins
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Dr.habil.sc.ing., prof. Mārtiņš Kleinhofs
Recenzents Dr.habil.sc.ing., prof. V. Pavelko
Anotācija Darba nosaukums ir “Civilas lidmašīnas fizelāža apšuvumu kniedes savienojumu eksperimentālā nogurumu novērtēšanas metode”. Darbā ir apskatītas civilas lidmašīnas apšuvumu kniedes savienojumu ilgmūžību novērtēšanas metode, izmēģinājāt paraugus uz standarta izmēģinājuma mašīna (Instron). Izmēģinājumos bija izmantoti 2 tipa paraugi ar dažādiem kniedes savienojuma tipiem. Darba gaitā bija modelēts lidmašīnas fizelāža apšuvumu vien ass noslogojums cikliskā noslogojuma veidā ar dotiem parametriem. Iepriekš tam, statiskos izmēģinājumu gaitā bija nosacīti kniedes savienojuma statiskas izturības raksturlīknes. Šāda veida eksperimenti ļauj uzzīmēt kniedes savienojuma nogurumu līkne un dod ilgizturību prognoze pie reālas civilas lidmašīnas fizelāža ekspluatācija ar šitā veida kniedes savienojumiem ne izmantojot pilnmeroga fizelāžas stendā izmēģinājumos. Darbs parada, ka, izolētiem izmēģinājumiem ir tādas priekšrocības pret pilnmeroga testiem, ka cena līmenis un izmantoto resursu apjoms. Darba kopapjoms ir 78 lpp.
Atslēgas vārdi Nogurums; Resurss; Izmēģinājums; Cikliskie izmēģinājumi; statiskie izmēģinājumi; Drošiba
Atslēgas vārdi angļu valodā Fatigue; Operating Life; Tests; Cyclic Load Tests; Static Tests; Safe-life
Valoda lv
Gads 2016
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2016 09:26:11