Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
“Lidmašīnas korpusa kniežu savienojumu eksperimentālā noguruma novērtēšanas metodes izstrāde” |
Nosaukums angļu valodā |
“Developing an Experimental Method of Fatigue Evaluation for the Riveted Connections of Aircraft Body” |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr.habil.sc.ing., prof. Mārtiņš Kleinhofs |
Recenzents |
Dr.habil.sc.ing., prof. V. Pavelko |
Anotācija |
Darba nosaukums ir “Civilas lidmašīnas fizelāža apšuvumu kniedes savienojumu
eksperimentālā nogurumu novērtēšanas metode”. Darbā ir apskatītas civilas lidmašīnas
apšuvumu kniedes savienojumu ilgmūžību novērtēšanas metode, izmēģinājāt paraugus uz
standarta izmēģinājuma mašīna (Instron). Izmēģinājumos bija izmantoti 2 tipa paraugi ar
dažādiem kniedes savienojuma tipiem. Darba gaitā bija modelēts lidmašīnas fizelāža apšuvumu
vien ass noslogojums cikliskā noslogojuma veidā ar dotiem parametriem. Iepriekš tam, statiskos
izmēģinājumu gaitā bija nosacīti kniedes savienojuma statiskas izturības raksturlīknes. Šāda
veida eksperimenti ļauj uzzīmēt kniedes savienojuma nogurumu līkne un dod ilgizturību
prognoze pie reālas civilas lidmašīnas fizelāža ekspluatācija ar šitā veida kniedes savienojumiem
ne izmantojot pilnmeroga fizelāžas stendā izmēģinājumos. Darbs parada, ka, izolētiem
izmēģinājumiem ir tādas priekšrocības pret pilnmeroga testiem, ka cena līmenis un izmantoto
resursu apjoms. Darba kopapjoms ir 78 lpp. |
Atslēgas vārdi |
Nogurums; Resurss; Izmēģinājums; Cikliskie izmēģinājumi; statiskie izmēģinājumi; Drošiba |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Fatigue; Operating Life; Tests; Cyclic Load Tests; Static Tests; Safe-life |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2016 09:26:11 |