Anotācija |
Mūsdienās strauji mainās cilvēku iepirkšanās paradumi, cilvēki aizvien biežāk izvēlās iepirkties tiešsaistē, jo tas ne tikai ieekonomē viņu laiku, bet arī paver plašākas iespējas. Preci var iegādāties no jebkuras vietas pasaulē, jautājums ir tikai par piegādes laiku un izmaksām. Tiešsaistē piedāvāto preču sortiments ir daudz plašāks, jo atšķirībā no tradicionālajiem veikaliem, precei nav jānodrošina noliktava, kas nozīmē, ka preces daudzums tajās ir praktiski neierobežots. Šī paša iemesla dēļ bieži vien tiešsaistē pieejamā prece ir lētāka, kas ir ne mazāk svarīgs izvēles kritērijs.
Ņemot vērā iepriekš minēto, elektroniskā komercija ir viena no mūsdienās straujāk augošajām nozarēm, līdz ar to tajā veidojas sīva konkurence, kur konkurētspējīgai vietnei ir jāizceļas ar efektīvu saskarni, ērtu lietojamību un saprotamu navigāciju. Lai realizētu visas šīs īpašības, nepieciešams izpētīt dažādu dizaina šablonu ietekmi uz vietnes lietojamību.
Bakalaura darbā tiek apkopota padziļināti izpētītā pieejamā literatūra par labo praksi e - komercijas vietņu izstrādē, kā arī informācija par dizaina šablonu ietekmi un iespējamo pienesumu vietnes lietojamības uzlabošanā. Balstoties uz literatūras apskata gaitā iegūto informāciju, tiek izvēlēti trīs optimālākie lietojamības novērtēšanas veidi, ar kuru palīdzību tiek veikta trīs, pēc dizaina dažādu, vietņu lietojamības novērtēšana, lai noskaidrotu, vai tajās iestrādātie šabloni ietekmē kopējo vietnes lietojamību.
Darba mērķis ir novērtēt elektroniskās komercijas vietņu šablonu lietojamību ar izvēlētiem tam piemērotākajiem rīkiem un metodēm, lai, balstoties uz pētījumā iegūtajiem datiem, varētu sniegt kvalitatīvus ieteikumus e-komercijas vietņu dizaina šablonu izvēlei un lietojamības uzlabošanai, veidojot jaunu, vai uzlabojot jau esošu elektroniskās komercijas vietni.
Darba apjoms – 82 lpp., 17 tabulas, 23 attēli un 5 pielikumi. |