Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
„Asfaltbetona dilumkārtas kalpotspējas rādītāji un periodiskās nomaiņas nepieciešamības iemesli ” („Valsts reģionālā autoceļa P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona posma pārbūve”) |
Nosaukums angļu valodā |
„Ratios of Asphalt Concrete Wearing Course and Necessary Reasons for Periodic Replacement ” („Reconstruction of State Regional Road P30 Cesis-Vecpiebalga-Madona Section”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
V.Haritonovs |
Recenzents |
R.Kivliņš, SIA "Projekts 3" |
Anotācija |
Latvijā valsts galvenie un reģionālas nozīmes autoceļi, kā arī lielākais vairums pilsētu ielas ir ar asfaltbetona segumu. Tā kalpošanas spējas nav mūžīgas un ir nepieciešama atjaunošana. Visātrāk nolietojas seguma dilumkārta, jo tā ir tiešā kontaktā ar satiksmes un atmosfēras iedarbēm. Laicīgi konstatējot defektus, var iztikt tikai ar ceļa dilumkārtas nomaiņu, tā atjaunojot segas kvalitāti, braukšanas komfortu un drošību.
Bakalaura darba mērķis ir apzināt iespējamos asfaltbetona seguma defektus un to cēloņus, dažādu dilumkārtu kalpotspējas radītājus, kā arī to nomaiņas nepieciešamības iemeslus.
Bakalaura darbā ir aprakstīti dažādu dilumkārtu veidi un to pielietojums, kā arī iespējamie asfaltbetona segas bojājumi un to rašanās cēloņi. Defektu rašanās iemesli var būt divejādi: (1) satiksmes slodzes un atmosfēras iedarbju rezultāts vai (2) pieļautas kļūdas asfaltbetona segas būvniecības procesā.
Bakalaura darba ietvaros tika veikta aptauja, ko cilvēki domā par dilumkārtas periodiskas nomaiņas nepieciešamību. Latvijā novērota situācija, ka ceļiem ar salīdzinoši labu segumu pret citiem ceļiem tiek veikta dilumkārtas nomaiņa, jo to nosaka līguma saistības. Aptaujas rezultāti parāda cilvēku dažādo viedokli un izpratni par ceļu asfaltbetona seguma stāvokli Latvijā un dilumkārtas periodiskas nomaiņas nepieciešamību.
Inženierprojekta ietvaros tiek izstrādāts rekonstrukcijas projekts valsts reģionālajam autoceļam P30 Cēsis- Vecpiebalga- Madona 2.58 km garumā no 2.44-5.02 kilometram. Ceļa segas stāvoklis ir kritisks un tam ir nepieciešama rekonstrukcija, lai uzlabotu braukšanas komfortu un drošību.
Rekonstrukcijas posmam tiks mainīta asfaltbetona segas konstrukcija un pamats 35 cm biezumā, nedaudz tiks mainīts posma garenprofils un minimālais plāna līkņu rādiuss, lai tie atbilstu prasībām pie VPR=90km/h. Posma ietvaros tiks uzstādītas jaunas pieturvietas un atjaunots nobrauktuvju segums.
Posma tehniskā stāvokļa uzlabošana ļaus veicināt ceļam piegulošo apdzīvoto vietu un pārējās teritorijas attīstību, vienkāršos ceļa uzturēšanas darbus, kā arī uzlabos satiksmes drošību un komfortu. |
Atslēgas vārdi |
„Asfaltbetona dilumkārtas kalpotspējas rādītāji un periodiskās nomaiņas nepieciešamības iemesli ” („Valsts reģionālā autoceļa P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona posma pārbūve”) |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
„Ratios of Asphalt Concrete Wearing Course and Necessary Reasons for Periodic Replacement ” („Reconstruction of State Regional Road P30 Cesis-Vecpiebalga-Madona Section”) |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
20.05.2016 16:54:15 |