Anotācija |
Šī bakalaura darba nosaukums ir „Civilās aviācijas gaisakuģu spārna mehanizācija, I-17 aizspārnu parametru aprēķins un efektivitātes analīze”. Darba mērķis ir izpētīt lidmašīnas I-17 aizspārnus, izveidot to rasējumus, izmantojot CAD (Computer Aided Design) programmu; veikt aerodinamiskos spārna aprēķinus pie dažādiem aizspārnu izlaišanas leņķiem, izmantojot CFD (Computational Fluid Dynamics) datorprogrammu. Rezultātā iegūtas dažādas spārna aerodinamiskās raksturlīknes, kas ļauj novērtēt aizspārnu ietekmi un lietderību.
Par darba izejas datiem kalpo VEF arhīva K. Irbīša oriģinālie I-17 rasējumi, un iepriekš iegūti spārna profili. Teorētiskais apraksts iegūts no Latvijā un ārzemēs publicētām zinātniskās literatūras grāmatām, izmantoto datorprogrammu rokasgrāmatām un K.Irbīša radītās literatūras.
Darba galvenais rezultāts iegūts, izmantojot mūsdienu aprēķinu metodes, kuru loma nākotnē tikai pieaugs. Lai arī CFD programmatūra nav vēl līdz galam pilnībā attīstīta, tās iespējas un precizitāte sasniedz augstu līmeni. Iespējams veikt aprēķinus jebkādam objektam, kas reizēm rada grūtības pie analītiskā aprēķina, un iegūt datus jebkādā objekta daļā, kas ne vienmēr iespējams, veicot eksperimentālos izmēģinājumus.
Rezultāti rāda, ka I-17 aizspārni, ņemot vērā to nelielos izmērus, pietiekoši efektīvi palielina cēlējspēku un samazina minimālo lidojuma ātrumu.
Darbs sarakstīts latviešu valodā, tā apjoms ir 96 lpp. Darbā izmantoti 81 attēli un 1 tabula. |