Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbības loģistika |
Nosaukums |
„Salikto kravu starpterminālu autopārvadājumu pilnveidošanas iespējas” |
Nosaukums angļu valodā |
“Improvement possibilities in groupage freight road transportation between terminals” |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
P.Patļins |
Recenzents |
Lekt.J.Kuškins |
Anotācija |
Bakalaura darba autors Nauris Neimanis izstrādāja darbu, kura
temats ir „Salikto kravu starpterminālu autopārvadājumu pilnveidošanas
iespējas”.
Bakalaura darba mērķis ir uz pārvadājumu izmaksu analīzi balstītu
priekšlikumu izstrādāšana salikto kravu starpterminālu autopārvadājumu
pilnveidošanai.
Bakalaura darba pirmajā nodaļā atspoguļota salikto autokravu
pārvadājumu būtība, struktūra un attīstība. Salikto autokravu
pārvadājumu sfēra sastāda aptuveni 45 mljrd. EUR ikgadējo pienesumu
Eiropas Savienības ekonomikā. Saliktās 30 līdz 3000 kg smagās kravas
91% gadījumu tiek pārvadātas, izmantojot transportu kā ārpakalpojumu.
Otrajā nodaļā ietverts salikto autokravu līnijas pārvadājumu novērtējums,
analizējot precīza izmaksu aprēķina nozīmi cenas noteikšanā un ietekmi
uz pieprasījumu, kā arī autotransporta izmantojumu. Trešajā nodaļā
apskatītas pilnveidošanas iespējas izmaksu aprēķinā un autotransporta
izmantojumā, pierādot piedāvāto uzlabojumu ekonomisko pamatotību ar
konkrētiem piemēriem.
Pētījumā galvenokārt analizēti loģistikas pakalpojumu sniedzēja
“Dachser SE” Hofas filiāles dati par 2013.-2016.gadu. Konstatēts, ka
cenu noteikšanā pašreiz izmantojamajos aprēķinos pastāv problēmas
noteikt starpterminālu kravas automašīnās reāli iekraujamo salikto kravu
apjomus. Cenu aprēķinā izmantojot neprecīzu pilnā kravas automašīnā (ar
pieejamo platību 15,2 kraušanas metri) iekraujamo kravas taksācijas
svaru 11200 kg (izmantojot sakarību 1m3
=333 kg), tiek piedāvāta
nepamatoti augsta pārvadājuma cena. Izmantojot precīzu aprēķināto
maksimālo transporta līdzeklī iekraujamo kravu taksācijas svaru 12775
kg, pārvadājuma cenu iespējams samazināt par 5,6%, elastīga
pieprasījuma gadījumā palielinot pieprasījumu par 24%. Ieviešot kravas
konteineru apmaiņu starpterminālu divvirzienu pārvadājumos, iespējams
samazināt dīkstāvju periodus pārvadājumu veicējiem. Tādējādi iespējams
samazināt starpterminālu pārvadājumu izmaksas līdz 32 EUR apmērā
darba dienā vienā pārvadājumu virzienā, nepalielinot piegāžu laiku.
Aktualizēta kravas taksācijas svara izmantošana cenas aprēķinā, kā
arī konteineru apmaiņas ieviešana sniegs iespēju loģistikas uzņēmumiem
noteikt adekvātu cenu, tādējādi palielinot uzņēmuma peļņu.
Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām, tā apjoms ir 65 lappuses.
Tajā ir iekļauti 19 attēli un 7 tabulas. Darbā izmantota 41 bibliogrāfiskā
saraksta vienības. |
Atslēgas vārdi |
Saliktās kravas, starpterminālu autopārvadājumi, izmaksas |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Groupage cargo, road transport between terminals, costs |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
11.05.2016 23:26:20 |