Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmumu un organizāciju vadīšana |
Nosaukums |
Datorspēļu procesa pielietojums kompleksu problēmu risināšanas prasmes uzlabošanā |
Nosaukums angļu valodā |
Application of Game Design in Improving Employee Complex Problem Solving Skill |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
I.Muzikante |
Recenzents |
D.Ērgle |
Anotācija |
Šī maģistra darba nosaukums ir “Datorspēļu procesa pielietojums kompleksu problēmu risināšanas prasmes uzlabošanā”. Pētījumi rāda, ka cilvēks spēj salīdzinoši viegli apgūt uzdevuma specifiskas prasmes, mūsu spēja pielietot šīs prasmes plašākam aktivitāšu lokam ir ļoti ierobežotas. Savukārt, tieši vispārīgu spēju uzlabojums dod lielāko ieguvumu personas produktivitātē. Pētot literatūru redzams, ka datorspēļu spēlēšanai ir potenciāls būt vienai no retajām aktivitātēm, kura palīdz cilvēkam uzlabot vispārējās spējas. Šī darba mērķis ir noskaidrot, vai iespējams identificēt biznesam nozīmīgu prasmi/ spēju, kuru var uzlabot ar datorspēļu palīdzību efektīvāk nekā ar tradicionālām apmācību metodēm. Analizējot Latvijas biznesa vides šī brīža un nākotnes vajadzības, kā viena no universālākajām darbinieku produktivitāti nosakošajām prasmēm tiek identificēta kompleksu problēmu risināšanas prasmes. Balstoties uz pētījumiem un ekspertu intervijām tiek atlasīta datorspēle World of Goo, kuras efektivitāte problēmu risināšanas prasmes uzlabošanā tiek eksperimentāli pārbaudīta. Eksperimentā piedalās 40 cilvēku (20 - testa grupā un 20 kontroles grupā). Eksperimenta dalībniekiem nepieciešams izpildīt divus problēmu risināšanas spēju novērtēšanas testus. Testa grupa starp testu izpildi 45 minūtes spēlē World of Goo, kamēr kontroles grupa ietur pauzi. Eksperimenta rezultāti ir pozitīvi un uz tiem balstoties tiek izveidots uz darbinieku apmācību modelis.
Darbs sastāv no sešām nodaļām. Tajā izmantotas atsauces uz 70 avotiem (tai skaitā 28 akadēmiskiem rakstiem, septiņiem institucionāliem pārskatiem un sešām grāmatām). Darbā ir 34 tabulas 21 grafiks un 12 pielikumi. Maģistra darbs rakstīts angļu valodā. |
Atslēgas vārdi |
Datorspēles, gamifikācija, darbinieku attīstība, alternatīvas apmācību metodes, kompleksu problēmu risināšanas prasme |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
video-games, gamification, employee development, alternative training methods, adult learning, complex problem solving |
Valoda |
eng |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.05.2016 09:07:58 |